نشست خبری عوامل «عصر جدید»:

سری جدید «عصر جدید» زمستان امسال کلید می خورد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۵۴:۴۵
کد خبر: ۸۸۶۱۳۱
سری جدید «عصر جدید» زمستان امسال کلید می خورد
نشست پرسش و پاسخ عوامل برنامه تلویزیونی «عصر جدید» با حضور احسان علیخانی، تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه، بشیر حسینی، امین حیایی و آریا عظیمی نژاد داوران برنامه و ایمان قیاسی مجری پشت صحنه در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این نشست احسان علیخانی درباره تشخیص استعدادها و نظارت بر عملکرد داورها گفت: به طور مشخص اگر بخواهم درباره جزئیات بگویم در عصر جدید فراتر از ارسال ویدئو و ارزیابی آنها کار شده است و این کم کاری من بوده که زحمات بچه‌ها را کمتر نشان داده‌ام. علیخانی گفت: فراتر از ارسال ویدئو چند مرحله داریم و تصویر ارسالی یک شخص تا تصویر او در فینال نشانگر تفاوت چشگمیر است. وی با بیان اینکه تیمی ۷ نفره در استودیو، راستی آزمایی ویدئو را با واقعیت تطبیق داده و زیر نظر مربی جلو می رفتند، افزود: ما دو باشگاه مهارت برای بچه‌ها گذاشتیم و اینکه تصور شود کسی یک ویدئو ارسال کند و روی صحنه بیاید، اینطور نبوده است.

 علیخانی ادامه داد : بسیاری از این بچه‌ها تا به حال تهران نیامده و جلوی دوربین قرار نگرفته بودند، روی آن‌ها کار شد تا شرایط آنها برای روی صحنه رفتن فراهم شود.

وی گفت:برنامه «عصر جدید» یک برنامه استعداد یابی عمومی است و من تصور می‌کنم برای این برنامه فراتر از ضبط یک برنامه تلویزیونی وقت گذاشته شده است.

احسان علیخانی درباره اینکه سرنوشت برندگان چه خواهد شد نیز توضیح داد و گفت: ما خیلی درباره این موضوع فکر کردیم و قرار بر این شد که به نفر اول تا پنجم اعتبارات تخصصی اختصاص یابد و نظارت می‌کنیم که این اعتبارات فقط در حوزه توسعه استعدادهایشان صرف شود. علیخانی افزود: به عنوان تهیه کننده این برنامه قول می دهم که برگزیدگان در فصل جدید هم با ما همکاری کنند.  

تهیه کننده «عصر جدید» درباره فصل بعدی برنامه نیز تصریح کرد: این کار با اختلاف سخت‌ترین برنامه‌ای است که تا به حال تولید کرده‌ام و فکر می‌کنم که برای فصل بعدی در زمستان 98 آماده تولید باشیم.

احسان علیخانی درباره تاثیر برخی اظهارنظراتش بر نظر داوران نیز گفت: کاملا این حرف درست است و جاهایی این اتفاق افتاده است و منکر آن نیستم. علیخانی افزود: ما زمان مفصل و طولانی با شرکت کنندگان همراه بودیم و برای اینکه داوران اجرای جذابی را ببینند سعی می‌کردم خیلی ارتباطی بین شرکت کنندگان و داوران شکل نگیرد.

مجری با سابقه تلویزیون گفت: گاهی دوستان ما را با آموزش و پرورش و وزارت علوم اشتباه می‌گیرند اما این عزیزان می‌توانند در محیط خود محصولشان را داشته باشند و نتایج آن را به ما اعلام کنند و این استعدادهای کشف شده را معرفی کنیم.

‌احسان علیخانی با بیان اینکه در ابتدای شروع کار همه فقط به ما گفتند اجرای این برنامه ممکن نیست و نمی‌شود و برنامه چهارده پانزده ساله «ماه عسل» را داری و این کار را نکن، گفت: ته دلم حسی به من میگفت که می‌شود.

تهیه کننده «عصر جدید» گفت: اوج چالش هم‌نسلان ما در زمان گذشته این بود که اگر حفظیاتت خوب است برو رشته انسانی و اگر حل کردنی‌ات خوب است برو ریاضی. بعد در مدرسه اوج تحسین ما کارت‌های صد آفرین بود. اگر ما توانسته باشیم حسی را در خانواده ایجاد کرده باشیم که بچه‌هایشان را مرور کنند اتفاق مبارکی افتاده است.

علیخانی درباره ساختار برنامه اش نیز گفت: تلنت شوها از دهه هفتاد آغاز به کار کرده اند و دارای یک ساختار برنامه سازی هستند اما اینکه چقدر تلاش می‌کنیم آن را بومی سازی کنیم اهمیت دارد. محتوا چیزی است که در مخاطب ته نشین می‌شود. اینکه آن را متناسب با فرهنگ خود کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. ابعاد فنی و شکل و تمپوی برنامه ما به لحاظ کیفیت کار بسیار دشواری بود. ما را نمی‌توان با تلنت‌های حال حاضر دنیا مقایسه کرد ولی ما به عنوان اولین برنامه در ایران، از اولین برنامه‌های آنها جلوتریم.

علیخانی درباره بودجه برنامه نیز تصریح کرد: بودجه فصل اول پرداخت شده ولی یکی از بزرگترین مشکلات ما همین بودجه است که اگر استقبال مردم نبود به همین جا هم نمی‌رسید.

علیخانی گفت:۱۰۳۸ نفر در قالب اجراهای انفرادی و گروهی، از عشایر تا شهرستان‌ها برای اجرا به صحنه «عصر جدید» آمدند. من غایت «ماه عسل» را «عصر جدید» می دانم و احساس می‌کنم جامعه ما به شادی نیاز دارد. خیلی از بچه‌ها می‌گفتند ما پیش از برنامه به مهاجرت فکر می‌کردیم ولی الان در شهرهای مختلف اجرا می‌کنیم و در کنار مردم هستیم.

وی تاکید کرد: کسی در برنامه ما رکود گینس را ثبت نکرد اگرچه در برنامه رکورد گینس زده شد؛برای نمونه کسی که در برنامه عصر جدید اجرایی داشت می‌گفت می دانم آخرین رکورد گینس این است و من این رکورد را می زنم.

در ادامه این نشست خبری، بشیر حسینی، داور برنامه «عصر جدید» نیز گفت: مهمترین کار در برنامه «عصرجدید» بومی سازی آن بود که انجام دادیم چرا که اگر یک کار تقلیدی درست در جای خود فرهنگ سازی نشود، کار خوبی نخواهد شد.

وی ادامه داد : طنز در دنیا وجود دارد و زمانی که مسئله ای برای مردم جدی شود با آن شوخی می‌کنند که اگر با نقدهای اجتماعی خوبی همراه شود، استقبال می‌کنیم؛ «ناخونک» برنامه خوبی است و ما آن را دوست دارم.

حسینی ادامه داد:من داستان ناراحت شدن درباره برنامه «ناخونک» را تکذیب می‌کنم. من پشت صحنه «ناخونک» رفته ام و حتی با دوستان عکس گرفته ام و از سازندگان تقدیر کردم. من پیش از این با داریوش فرضیایی که فیلمی‌با ابراهیم شفیعی گرفته بود، ارتباطی نداشتم ولی از آن‌ها نیز تشکر می‌کنم.

آریا عظیمی نژاد در این نشست گفت : از مرحله دوم، ما درگیر احوالات شرکت کنندگان شدیم و طبیعی است که جایگاه اجتماعی آن‌ها در رای دادن ما مهم بود البته استعداد آن‌ها در رتبه اول برای ما اهمیت داشت. ما توانستیم در این برنامه کمکی به مردم کنیم و التیامی‌برای آن‌ها بود. اگر این بخش ها در برنامه نبود، برنامه «عصر جدید» برای من هم جالب نبود. من خیلی چیزها از این برنامه یاد گرفتم؛ این برنامه با همت بچه‌های «عصر جدید» رخ داد و خوشحالم که مردم آن را دوست داشتند.

امین حیایی درباره تجربه خود در برنامه «عصر جدید» گفت : این برنامه فرصتی ناب برای ما بود، قبل از این میلی به همکاری برای مدتی در تلویزیون نداشتم و می خواستم کارهای سینمایی را انجام بدهم، زمانی که طرح برنامه «عصر جدید» را دیدم، نظر خوبی به آن داشتم و تا به حال تجربه داوری نداشتم که این فرصت ناب برای من پیش آمد.

ایمان قیاسی در این نشست گفت : به لطف آقای علیخانی دیده شدم و دیده شدن هم شعار برنامه ما است، این برنامه تجربه خوبی برای ما است، و خوشحالم که در این برنامه حرفه ای کار کردم.

گفتنی است قسمت پایانی برنامه «عصر جدید» دوشنبه ساعت ۲۱:۱۵ پخش می‌شود. رای‌ها پنج شنبه در شبکه سه ساعت ۱٢ بسته و جمعه ۱ شهریور نفرات برتر اعلام می‌شود

نظر شما