رئیس کمیته داوران هیات هندبال استان کردستان:

جهانی شدن لایق داوران کردستان/ هدف ما معرفی ظرفیت ها است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۸:۲۷
کد خبر: ۸۸۶۱۸۶
جهانی شدن لایق داوران کردستان/ هدف ما معرفی ظرفیت ها است
رئیس کمیته داوران هیات هندبال استان کردستان گفت: داوران کردستانی رشته هندبال لیاقت جهانی شدن را دارند و هدف اصلی ما معرفی این ظرفیت ها است.

هیوا کابله سوری در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: داوران کردستان پتانسیل بالقوه ای هستند که باید به بالفعل تبدیل شوند.

رئیس کمیته داوران استان کردستان عنوان کرد: پس از ابلاغ بنده از سوی رئیس هیات هندبال استان کردستان تلاش دارم که در راستای افزایش سطح آگاهی داوران کردستان گام بردارم.

کابله سوری در خصوص جایگاه داوران هندبال کردستان گفت: داوران کردستانی رشته هندبال همیشه پتانسیل های خوبی داشته اند و در گذشته پیشرفت هایی را نیز شاهد بودند اما متاسفانه به رکود برخورد کرده اند.

او با بیان اینکه داوران کردستانی لیاقت جهانی شدن را دارند، افزود: هدف اصلی ما در کمیته داوران هیات هندبال استان کردستان این است که بتوانیم داوران کردستان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

رئیس کمیته داوران هیات هندبال استان کردستان اظهار داشت: برنامه هایی در این راستا با توجه به حسن توجه آقای اکبر عربی رئیس هیات هندبال استان به بحث داوری آماده شده و در آینده گام به گام اجرا خواهد شد.

کابله سوری گفت: در اولین گام قصد داریم که داوران فعال استان را شناسایی و کارگاه های باز آموزی را برای آنان برگزار کنیم.

رئیس کمیته داوران استان کردستان اظهار داشت: در همین راستا کارگاه هایی را هر دو هفته یک بار در سطح شهرستان سنندج برگزار خواهیم کرد که علاقه مندان می توانند به صورت رایگان در این کلاس ها شرکت کنند.

او افزود: اولین کارگاه با محوریت بررسی قانون های یک، دو و سه داوری هندبال روز شنبه برگزار شد و 400 سوال داوری فدراسیون جهانی پیرامون این قوانین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او اظهار داشت: برنامه هایی نیز برای داوران شهرستان ها در نظر گرفته شده است که پس شناسایی داوران فعال آنها ابتدا از طریق فضای مجازی اقدام به آموزش و یکسان سازی اطلاعات کرده و به صورت فصلی نیز کارگاه های توجهی در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته داوران استان کردستان یاد آور شد، شهرستان هایی خواهان برگزاری کلاس های ارتقا داوری هستند می توانند درخواست خود را به صورت مکتوب به هیات استان تحویل دهند.

او در پایان ضمن تشکر از زحمات آقایان سعید مردوخی و به ویژه بختیار احمدی برای داوری هندبال کردستان، گفت: کلاس های ارتقا داوری در شهرستان های متقاضی نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز