مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

همزمان با هفته دولت ۵۱ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۴:۳۵:۲۱
کد خبر: ۸۸۶۹۴۴
همزمان با هفته دولت ۵۱ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۵۱ پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به چهار کوخ و کلنگ زنی عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به ۱۵ روستا همزمان با هفته دولت در کردستان عملیاتی می شود.

احمد فعله گری در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان اظهار داشت: با گازرسانی به۵۱ روستای استان کردستان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از هزار و ۱۷۷ روستا به هزار و ۲۲۸ روستای گازدار افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستایی به بیش از ۸۸ درصد رسیده است، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها حدود هزار و ۶۵۰ خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: برای اتمام عملیات گازرسانی به۵۱ روستای گازدار شده اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است که هزینه تمام شده نصب هر علمک مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.

فعله گری یاداور شد: با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن استان سختی اجرای شبکه‌های گاز و نصب انشعابات در روستاها بسیار زیاد است و علیرغم  سختی کار شرکت گاز در زمینه گازرسانی به روستاها بسیار موفق عمل کرده به نحوی که از هزار و ۵۰۰ روستای قابلیت گازرسانی در حال حاضر تعداد هزار و ۱۷۷ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی در تعدادی از روستاهای دیگر در دست اقدام است و تا پایان سال تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان افزایش یافته و نفوذ گاز در جمعیت روستایی به ۹۴ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ضریب نفوذ جمعیت شهری بهره مند از گاز طبیعی را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و گفت: شرکت گاز کردستان در زمینه گازرسانی به شهرها نیز موفق عمل کرده و  در حال حاضر  کلیه شهرهای استان بطور کامل از نعمت گاز بهره مند هستند.

فعله گری افزود: در هفته مبارک دولت سال جاری در شهرستان های بانه هشت روستا و چهار کوخ، بیجار شش روستا، دهگلان یک روستا، دیواندره دو روستا، سقز شش روستا، سنندج ۱۱ روستا, قروه شش روستا، کامیاران شش روستا، مریوان پنج روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در مجموع پروژه های گازرسانی قابل افتتاح و   بهره برداری و نیز کلنگ زنی این شرکت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۵۱ طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۱۷ میلیارد در دو حوزه گازرسانی به روستاها و گازرسانی به واحدهای صنعتی است.

 

نظر شما