مدیر کل استاندارد یزد خبر داد:

۲۲۸ پروانه استاندارد تمدید شد

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۱:۳۹:۴۸
کد خبر: ۸۸۷۴۴۸
۲۲۸ پروانه استاندارد تمدید شد
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: در چهار ماهه اول امسال 228 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران  و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه های صادره ،این تعداد پروانه  پس از انقضاء اعتبار قانونی سه ساله تمدید گردید.

وی ادامه داد:طی همین مدت 45 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است ،ضمن این که 9 مورد صدور مجوز استاندارد نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت اداره کل استاندارد استان یزد را نیز شاهد هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال 140 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل و سه فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هم تعلیق شد،که پس از احراز شرایط قانونی وبرآورده نمودن انتظارات اداره کل استاندارد استان یزد،از یک مورد تشویقی و شش مورد اجباری نیز رفع تعلیق شد.

دبیر کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان یزدگفت:بر اساس اعلام برخی از صاحبان صنایع،شرایط نابسامان اقتصادی اعم از تورم و رکود،کمبود مواد اولیه مناسب و استاندارد ،نوسان قیمت ها،بد حسابی برخی از خریداران کالا ها و خدمات ازجمله دلایلی است که ابطال و تعلیق پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را به دنبال دارد که امیدواریم با برنامه ریزی های خوب مسئولین در سال رونق تولید، منبعد شاهد ابطال و تعلیق نباشیم.

ماجدی اردکانی در پایان ارائه گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل گفت: طی این مدت 927 مورد از واحدهای تولیدی نمونه برداری صورت گرفته است که بر اساس آزمون های انجام شده بروی کالا ها 721 مورد مطابق با استاندارد مربوطه و 90 مورد هم مغایرت مشاهده شده ،که تذکرهای لازم به متصدیان امر ابلاغ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز