معاون رئیس جمهور:

افزایش ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان تا پایان امسال از اهداف مد نظر است

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۰:۴۷:۴۰
کد خبر: ۸۸۸۴۶۰
افزایش ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان تا پایان امسال از اهداف مد نظر است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان درآمد حاصل می شود.

به گزارش برنا از اراک ، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان فعال شهرستان ساوه در شهر صنعتی کاوه، به خبرنگاران گفت: در سراسر کشور چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال وجود دارد.

وی، شمار اشتغال ایجاد شده توسط شرکت های دانش بنیان کشور را افزون بر ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم که اغلب آنها از دانش آموختگان مراکز دانشگاهی هستند،‌ عنوان کرد و افزود: با احتساب مشاغل غیر مستقیم و پایین دست،‌ این رقم به مراتب بیشتر است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص چشم انداز و اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور،‌ بیان کرد: افزایش ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان تا پایان امسال از اهداف مد نظر است که برای تحقق آن همه توان خود را به کار گرفته ایم.

ستاری ادامه داد: وضعیت شرکت های دانش بنیان کشور، اکنون رو به بهبود است و نسبت به سال ۹۶ بسیاری از آنها از حیث تولید و اشتغال شرایط به مراتب بهتری یافته اند.

وی گفت: بسیاری از محصولاتی که در دوران تحریم امکان تولید در داخل را نداشتند، اکنون با توان شرکت های دانش بنیان به تولید رسیده اند و سفارش هایی که به این شرکت ها ارائه می شود، نیز در رونق فعالیت آنها اثرگذار بوده است.

ستاری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برنامه های وسیعی در حوزه های مربوط به دارو، مواد اولیه دارویی، داروهای مربوط به دام،‌ طیور و آبزیان و واکسن های دامی و انسانی دارد که به صورت جدی در حال انجام است.

وی گفت: برنامه ای نیز برای تولید محصولات خاص در زمان تحریم طراحی شده که اکنون در حال اجرا است.

به گفته ستاری،‌ اکنون از سوی معاونت علمی و فناوری بیش از ۱۴۰ نوع خدمت ارائه به شرکت های دانش بنیان می شود و شرکت هایی که به بلوغ تولیدی رسیده اند از تسهیلاتی مانند معافیت های مالیاتی و گمرکی و وام های کم بهره استفاده می کنند ضمن اینکه استارتاپ هایی که در مراحل مقدماتی راه اندازی کسب و کار قرار دارند از خدمات بیشتری بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از شرکت های ساوه و زرندیه انجام داد،‌ گفت: شرایط این شرکت ها رو به بهبود و پیشرفت هایی در فعالیت آنها حاصل شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز