معاون رئیس جمهور؛

اداره پارک های علم و فناوری به بخش خصوصی واگذار شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۲۱:۲۰:۴۴
کد خبر: ۸۸۸۸۷۲
اداره پارک های علم و فناوری به بخش خصوصی واگذار شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حمایت صرفا مستقیم دولت از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و هر نوع فعالیت اقتصادی بازدهی و کارآمدی این گروه ها را کاهش می دهد.

به گزارش برنا از اراک ، سورنا ستاری  در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: حمایت های بخش دولتی از فعالیت های اقتصادی باید در قالب برنامه های تسهیل گری باشد و اگر قرار است دولت در این بخش سرمایه گذاری مادی داشته باشد، باید به صورت مشارکتی اقدام شود.

وی ادامه داد: در صورتی موفقیت اقتصادی محقق می شود که بخش خصوصی با آورده خود فعالیت اقتصادی را آغار کند و در ادامه در صورت نیاز، دولت هم به میزان مشخص در قالب تسهیلات این بخش را حمایت کند چرا که در این صورت بخش خصوص به واسطه نگرانی از سرمایه گذاری خود تمام تلاش خود را برای حفظ این مهم و سودآوری به کار می گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: اداره پارک های علم و فناوری نیز باید به بخش خصوصی واگذار و از ظرفیت جوانان نخبه به بهترین شکل ممکن در این مسیر استفاده شود.
ستاری اظهار داشت: مشاغل سنتی و قدیمی با هر ظرفیتی در مواجه با تفکر و ایده پردازی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان محکوم به شکست هستند و هیچ شانسی برای پیروزی در فضای کسب و کار کشور ندارند، بنابراین تحت هر شرایطی باید به سمت و سوی نوآوری و به روز رسانی فرآیند تولید و نیاز سنجی داخلی و خارجی حرکت کنند.
وی افزود: در گذشته های دور و نزدیک تعداد قابل توجهی واحدهای بزرگ صنعتی از محل اعتبارات دولتی در نقاط مختلف کشور و به خصوص استان مرکزی راه اندازی شده که امروز کارکرد خود را از دست داده اند و به دلیل دوری از نوآوری و فناوری و ایده پردازی کارشناسی، در مقابل شرکت های کوچک استارتاپی توان رقابت ندارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بخش اقتصادی سنتی باید برای بقا و استفاده از ظرفیت های موجود خود، فرآیند و روش تولید خود را تغییر داده و با برنامه ریزی های مدون و کارشناسی و استفاده از جوانان نخبه و ایده پرداز در راستای نوآوری حرکت کند.
ستاری بیان کرد: تحقیقات و پژوهش های علمی، فناوری و اقتصادی نیز باید از سوی بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرند چرا که هر پژوهشی که با پول دولت از دانشگاه ها و مراکز علمی بیرون بیاید، هیچ محصولی را تولید نخواهد کرد.
وی افزود: منابع زیرزمینی، نفت، گاز و به طور کلی مواد خام باعث پیشرفت هیچ کشوری نمی شود و اگر قرار است که ایران اسلامی در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد باید فعالیت های اقتصادی همراه با ارزش افزود بالا در دستور کار قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: همدلی و همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی در استان مرکزی با فعالیت های صنایع این استان به خوبی قابل لمس است و این رویه ارزشمند باید در تمام نقاط کشور جاری باشد.

 

نظر شما