استاندار مرکزی:

دولت در خرید گندم از کشاورزان دست و دل بازتر عمل کند

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۶:۵۱:۴۹
کد خبر: ۸۸۹۳۸۱
دولت در خرید گندم از کشاورزان دست و دل بازتر عمل کند
استاندار مرکزی گفت: تامین و تقویت امور زیرساختی شرط مهم در جذب سرمایه گذاران ، بهبود اشتغال و دستیابی به رونق اقتصادی است.

به گزارش برنا از اراک،سید علی آقازاده  همزمان با دومین روز از هفته دولت  در آیین دیدار با مردم در مسجد جامع قورچی باشی  افزود: زیرساخت هایی نظیر آب، برق، جاده و فاضلاب باعث توسعه منطقه می شود و دولت تدبیر و امیدکوشیده تا در این راستا شاخص را بهبود دهد.

وی ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات منابع مالی نمی تواند تمام مشکلات را رفع کند و همراهی و مشارکت بخش خصوصی و مردم ضروری است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: منابع معدنی در بخش کمره خمین فرصت خوبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه است.
آقازاده تصریح کرد: بخش خصوصی باید برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق شود و حوزه دولتی قاطعانه در کنار بخش خصوصی است.
 وی، کشاورزان را سربازان خط مقدم خودکفایی، اقتصاد و کشاورزی دانست و گفت:  دولت در خرید گندم از کشاورزان باید دست و دل بازتر عمل کند چراکه قیمت ۱۶ هزار ریال هزینه های کشاورز در کشت گندم را تامین نمی کند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئولان استانی با مکاتبه و برگزاری نشست هایی  اصلاح قیمت خرید گندم توسط دولت را پیگیری کرده اند.
آقازاده افزود: برخلاف قیمت دولتی پایین خرید گندم، کشاورزان در یک کار جهادی محصولات تولیدی خود را به دولت فروختند و همه تلاش بر این است که دایره حمایتی دولت از حوزه کشاورزی بزرگ تر شود.
وی ادامه داد: کشاورزان با وجود خطر کم آبی و ناپایداری آب و هوا گندم تولید می کنند و این اقدام ارزشمند است.

استاندار مرکزی گفت: ارسال نامه به وزارت جهاد کشاورزی برای بیان مشکلات و دغدغه کشاورزان توسط استانداری پیگیری می شود تا در ۲ ماه دیگر که قیمت دولتی خرید گندم برای سال آینده مشخص می شود قیمت عادلانه در نظر گرفته شود.
آقازاده درباره جاده خمین - قورچی باشی گفت: تامین اعتبار این جاده از طرح های ملی نیست و به همین دلیل از وزارتخانه مربوطه بودجه نمی گیرد و  منابع مالی استانی نیز پاسخگوی تکمیل این جاده نیست.
وی اضافه کرد: تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن جاده خمین - شازند به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال برای این محور در نظر گرفته شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از جاده خمین - قورچی باشی اصلاح می شود و انتظار است  تا سال ۱۴۰۰  ایم راه دو بانده شود.
آقازاده تصریح کرد: برای راه اندازی شهرک دامپروری در منطقه قورچی باشی تمایل دامداران شرط مهمی است چراکه این شهرک تجربه موفقی نیست و مرکز دامداری همواره در نزدیکی محل سکونت دامدار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز