دستور ویژه رئیس جمهور جهت رسیدگی به مشکلات شرکت هپکو؛

اولتیماتوم روحانی برای حل مشکلات هپکو

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۴۸:۴۲
کد خبر: ۸۸۹۶۰۹
اولتیماتوم روحانی برای حل مشکلات هپکو
رئیس جمهور با پی نوشت دستوری به وزرای “صنعت، معدن و تجارت” و “اقتصاد و دارایی” در نامه ای به استاندار مرکزی ، بر تسریع در تعیین تکلیف مشکلات شرکت هپکو تاکید کرد.

به گزارش برنا از اراک ، این خبر در حالی در آخرین روز مرداد ماه سال جاری منتشر شد که کارگران و کارکنان شرکت هپکو در تعطیلات تابستانی و اما بلاتکلیفی وضعیت بعد از تعطیلات به سر می برند.

هرچند که استاندار مرکزی و تیم اقتصادی استان در این مقطع زمانی از اقدامات و پیگیری های لازم در خصوص واحدهای بزرگ صنعتی اعم از هپکو و سایر کارخانجات دست بر نداشته و در نشست مطبوعاتی اخیر استاندار مرکزی در آستانه هفته دولت بر این مهم تاکید شد.

آقازاده در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فعلی کارخانه های بزرگ استان مرکزی که دچار بحران های کارگری بوده اند اظهار کرد: با پیگیری ها و اجرای برنامه های تدوین شده تا حد بسیاری مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ را حل کرده ایم اما هنوز نگرانی هایی درباره وضعیت مدیریت دو کارخانه آذرآب و هپکو وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مقرر شد تا برخی از دستگاه‌های اجرایی تعهداتی را در قبال کارخانجات هپکو، آذرآب، ماشین سازی، واگن پارس و ایرالکو داشته باشند که متاسفانه بخش اعظم این تعهدات انجام نشد و منجر به آن شد تا هنوز مشکلاتی در این واحدهای صنعتی وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: البته شرکت هپکو و آذرآب در شرایط حساس‌تری نسبت به سایر واحدهای صنعتی استان قرار دارند.

هپکویی ها انتظار دارند پیگیری ها و نامه نگاری ها این بار به طور جدی بررسی شود هرچند در یکسال گذشته، مصوبه وزیران و امضا سه وزیر در خصوص هپکو مبنی بر اختصاص 2400 دستگاه ماشین آلات راهسازی مصوب و تاکید شد ولی متاسفانه عملی نشد و بودجه آن پشت درهای بسته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که وعده ی این مهم را داده بود، ماند.

در این میان و در مقطع تعطیلات تابستانی شرکت هپکو، شورای اسلامی کار هپکو طی نامه ای خطاب به پرسنل و کارگران آورده اند که طی دوره تعطیلات تابستانی شرکت هپکو، اعضای شورای اسلامی کار جهت پیگری مشکلات این شرکت، همزمان جلسات و مکاتباتی را با مسولان حوزه ریاست قوه قضائیه تهران، مرکز همکاریهای ریاست جمهوری، سازمان خصوصی سازی، استانداری مرکزی، فرمانداری و پلیس امنیت داشته اند، که مسائلی از قبیل معوقات پرسنل و تعیین تکلیف سهامداری و مصوبات تولید دستگاه و… مطرح گردیده است.

همچنین در نشستی که استاندار مرکزی با اصحاب رسانه داشت مقرر گردید: در کوتاه ترین زمان، بخشی از معوقات حقوقی پرسنل هپکو پرداخت خواهد شد و در مورد تعیین تکلیف سهامداری نیز مکاتباتی با رئیس جمهور داشته اند که امید می رود دولت و شخص رئیس جمهور هر چه سریعتر اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو انجام دهند.

شورای اسلامی کار هپکو همچنین آورده است ” از تمامی پرسنل بابت صبر و همراهی که در این چند سال گذشته (با توجه به مشکلاتی که وجود داشته) با مسئولان داشته اند، کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم طبق فرمایش رهبری، در جلسه اخیر هیات دولت و تاکیدی که در جهت حمایت ازتولید داخلی و رونق تولید به مسئولان داشتند، مسئولان کشوری و استانی تمام تلاش خود را در جهت حفظ و صیانت از سرمایه ملی شرکت هپکو به کار گیرند تا  بار دیگر شاهد رونق تولید و شکوفایی در هپکو باشیم.”

 

خبرنگار : زهره صادقی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز