استاندار یزد:

مدیران نسبت به مسائل و اولویت‌های توسعه‌ای استان دغدغه‌مند باشند / ضرورت پاسخگویی مسئولان استان به مردم و ارتباط مستمر با رسانه‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۰:۵۵:۴۸
کد خبر: ۸۹۰۱۶۸
مدیران نسبت به مسائل و اولویت‌های توسعه‌ای استان دغدغه‌مند باشند / ضرورت پاسخگویی مسئولان استان به مردم و ارتباط مستمر با رسانه‌ها
استاندار یزد در آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره استانی شهید رجایی با بیان اینکه انتظار ما از مدیران این است که نسبت به مسائل و اولویت‌های توسعه‌ای استان دغدغه داشته باشند، بر ضرورت پاسخگویی مسئولان به مردم و ارتباط مستمر با رسانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره استانی شهید رجایی با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "مسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "عباس حیدری" مدیر‌کل حوزه استاندار، فرمانداران و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار امیدواری کرد: افتتاح پروژه های مختلف در استان در بزرگداشت هفته دولت و مجموعه برنامه‌های این هفته موجب ارتقاء سطح خدمات مدیران دولتی به مردم استان ‌شود.

"محمدعلی طا‌لبی" ‌ادامه داد: انتظار ما از مدیران استان، درک جدی از مسائل موجود و دغدغه مند بودن نسبت به اولویت های توسعه ای استان است.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه امروز عبور از مشکلات، موانع و محدودیت ها در سایه همگرایی و هم افزایی مسئولان و تعامل و همکاری دستگاه‌ها آسان می شود، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که برای رفع مشکلات موجود و خدمت رسانی به مردم از تمام ظرفیت های دستگاه های مختلف استفاده شود.

استاندار یزد گفت: امروز در حوزه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری به عنوان یکی از اولویت های اصلی ‌استان، نیازمند همگرایی هستیم و دستگاه ها باید با گشاده رویی، استقبال از سرمایه گذاران را پیگیری کنند.

"طالبی" ادامه داد: ارائه پاسخ منفی به استناد قوانین و مقررات بسیار راحت است اما اینکه پاسخ ما با چه پیشنهاداتی همراه باشد و اینکه خود را دغدغه‌مند برای حل مشکل نشان دهیم، بسیار حائز اهمیت است.

 

نرخ بیکاری تا پایان سال ۹۹ به زیر ۱۰ درصد می‌رسد

رئیس جشنواره استانی شهید رجایی گفت: هدف‌گذاری‌هایی در زمینه اشتغال داریم و با توجه به ظرفیت های موجود، تا پایان سال ۹۹ با توجه به برنامه های در دست اقدام می توانیم نرخ بیکاری استان را به زیر ۱۰ درصد برسانیم که البته این موضوع تا حدی تابع مسائل ملی و بین المللی و رفع چالش‌هایی ازجمله مهاجر پذیر بودن استان است اما این امکان برای استان یزد فراهم است.

وی افزود: در این راستا برای تحقق برخی از فرآیندها مثل اختصاص زمین و صدور مجوزها بازه زمانی مشخص تعریف شده و از دستگاه ها می خواهیم با جدیت این فرآیند‌ها را پیگیری و تسهیل کنند.

عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در هیچ حوزه ای نباید در فرآیند صدور مجوزها انحصار و رانت وجود داشته باشد و تمام واگذاری هایی که اتفاق می افتد، باید به طور شفاف اطلاع رسانی شود تا راه رانت برای عده ای بسته شود.

 

کارآفرینان و سرمایه گذاران پیش‌قراولان جبهه تولید

"طالبی "در بخش دیگری از سخنان خود از کارآفرینان،‌ سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان پیش‌قراولان جبهه تولید یاد کرد و گفت: باید شرایط سرمایه گذاران و دشواری های مسیر آنها را مدنظر داشته باشیم و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در استان بیش از گذشته فراهم شود.

استاندار یزد افزود: آزاردهنده ترین موضوع در حوزه کاری ما، ابراز گلایه مردم از نوع برخورد با آنها در دستگاه ها و ادارات است و مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی باید بدانند که هیچ شانیتی جز نوکری و خدمت به مردم در مجموعه ادارات و دستگاه‌های استان نداریم، بنابراین نحوه برخورد کارکنان در هر کسوتی با مردم باید اصلاح شود.

‌وی ادامه داد: در سیستم اداری ‌استان نباید نگاه ارباب و رعیتی وجود داشته باشد و مدیران نیز به این موضوع توجه بسیار جدی داشته باشند و اگر ضعفی در این زمینه وجود دارد، هرچه سریع تر برطرف کنند.

 عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: مدیران باید به طور مرتب پاسخگوی مردم باشند و با رسانه های استان ارتباط مستمر داشته باشند و در همین رابطه به رسانه‌های استان قول دادیم که در ارزیابی از مدیران دستگاه‌ها، ارتباط با رسانه‌ها را یکی از شاخص‌های اصلی در نظر بگیریم.

"طالبی" گفت: همچنین سامانه ای را نیز طراحی کرده ایم که مردم به طور مستقیم گلایه های خود را از نوع برخورد مدیران و کارکنان در دستگاه‌های اجرایی استان ارائه کنند و نتایج آن نیز به صورت شفاف مورد اطلاع رسانی قرار می گیرد که ‌از این سامانه در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

رئیس جشنواره استانی شهید رجایی به برگزاری این جشنواره اشاره و بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی باتمام احترامی که برای مدیران دستگاه‌ها و تمام طراحان این شاخص‌ها داریم، به تنهایی گویای عملکرد و فعالیت دستگاه‌های اداری و اجرایی نیست و گرچه تا ٢٠٠ امتیاز شاخص استانی در ارزیابی ها مداخله‌ای داشتیم اما این میزان نسبت به ١٠٠٠ امتیاز شاخص عمومی چندان تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که نتایج ارزیابی ما منطبق با آن چیزی باشد که مردم و رسانه‌ها در ذهنشان دارند، ‌ادامه داد: هرگاه از مردم، رسانه‌ها و گروه ارزیابی خواستیم که ۵ دستگاه برتر استان را نام ببرند و ٣ دستگاه مشترک در این لیست نهایی وجود داشت نشان دهنده این است که در این رابطه درست عمل کرده‌ایم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه "اگر نتایج ارزیابی ما به گونه‌ای بود که موجب خنده مردم و انتقاد رسانه‌ها شد یعنی اشتباه عمل کرده ایم"، ‌افزود: در این رابطه یا شاخص‌های ارزیابی ما با مشکل روبه‌رو است و یا اینکه در اطلاع‌رسانی به مردم به درستی عمل نکرده ایم.

"طالبی" در پایان سخنان خود با انتقاد از عدم مشارکت برخی مدیران دستگاه‌های استان یزد در مواردی که از آنها نظرخواهی و درخواست مشارکت می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال از همه مدیران استان خواستیم که راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کنند اما متاسفانه تعداد پاسخ مدیران بسیار کمتر از انتظاری بود که داشتیم و انتظار داریم مدیران استان نسبت به موضوعاتی که اولویت استان است نظر دهند و مشارکت داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از دستگاه های برتر استان که بر اساس شاخص‌های تعریف شده برگزیده شدند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز