معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به آیینه تمام نمای دیگر استان ها تبدیل شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۲:۳۰:۰۴
کد خبر: ۸۹۰۸۷۰
جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به آیینه تمام نمای دیگر استان ها تبدیل شود
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی آیینه تمام نمای دیگر استان‌های کشور هم شود تا زمینه گردهمایی شادمانه مردم این مناطق هم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سیدمجتبی حسینی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که در مریوان گفت: برگزاری این رویداد بین‌المللی و نامدار، در این گوشه از کشورمان نشانه اعتماد و اطمینان به پویش هنر در دور و نزدیک این سرزمین و استمرار تئاتر خیابانی مریوان است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: استمرار این جشنواره باعث شده است که تئاتر خیابانی نیز در کنار همه خصایل این شهرستان قرار گیرد و این پیوستی مبارک است.

او افزود: این غنیمت است که به خردمندی و هوشیاری و بنا به مسئولیت شهروندی، تئاتر بی دغدغه  نور و صدا و صحنه، مردم را انتخاب می‌کند و فروتنانه، دقیقه های مخاطبان خود را به درک و دانش می‌آمیزد.

وی اظهار کرد: اگر به نابخردی به این طبل می‌کوبیدند که تئاتر هنر اغنیاست و تحلیلی از دردمندی انسانِ معاصر ندارد، اکنون می‌توانیم به گواه آثار تئاتر امروز، فاصله نمایش‌های محیطی که به صراحت بیشتری، مؤید انتقاد و اعتراض انسان معاصر در مواجهه با رویدادهای اجتماعی‌اند، به اصالت «تئاتر برای همه» ایمان بیاوریم.

حسینی گفت:‌ امیدواریم جشنواره تئاتر خیابانی آیینه تمام نمای دیگر استان‌های کشور هم شود تا زمینه گردهمایی شادمانه مردم این مناطق هم فراهم شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: معیار ارجحیت هر دوره‌ای از برگزاری این جشنواره نه صرف شکوه و شمایل اجرایی، بلکه سطح تولید محتوای متنفذ و میزان اثرگذاری اجتماعی و اصلاح سهوهای شهر و شهروندی است.

وی با بیان اینکه براساس  آمار و بررسی‌های انجام شده تعالی و ترقی ادوار جشنواره مریوان مشهود و محسوس است،  اظهار داشت: با افتخار می‌گویم مرزِ مریوان نه به دیوار و قلعه و بارو که به صلح و صلاحی که تئاتر در دل و جان دارد، مستحکم است.

وی گفت: اکنون می‌توانیم با افتخار بگوئیم که مرز مریوان نه به دیوار و قلعه و بارو که به «صلح و صلاحی» که تئاتر در دل و جان دارد، مستحکم است و اگر چه گاه دریغاگوی کم توجهی و کم اعتمادی به عالم هنر و هنرمندان عالم بوده‌ایم، خوشا امروز که شکرگزار این حسن اتفاق هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز