دانشگاه سمنان بنیانگذار دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۱:۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۹۲۵۴۶
دانشگاه سمنان بنیانگذار دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در استان سمنان
نخستین دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه سمنان از اول شهریور در این دانشگاه آغاز به کار کرد .
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : در این دوره حدود سه تا چهار ماهه بیش از 30 نفر از دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سمنان از کشورهای عراق و نیجریه شرکت دارند .

دکتر علی اکبر نو رسیده با بیان اینکه گذراندن این دوره شرط ورود به دوره آکادمیک و تحصیل در دانشگاه سمنان است افزود : دانشجویان خارجی در این کلاسها با دستور زبان فارسی و مکالمه آشنا می شوند .

وی تصریح کرد : برگزاری این دوره ها در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول پس از پایان دوره آزمون برگزار و در صورت قبولی می توانند تحصیل را اغاز نمایند .

دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان گفت : در دوره بعدی اگر دانشجویی نمره لازم را کسب، اما هنوز مشکلی داشت با برگزاری دوره های غیر رسمی زبان فارسی وی تقویت خواهد شد .

دکتر نورسیده اظهار داشت : با طی این مراحل اگر باز هم مشکلی وجود داشت دانشجویان فارغ التحصیل و مسلط مثلا در رشته زبان عربی به عنوان مترجم همراه دانشجویان خارجی در کلاس درس و خوابگاه ها حاضر و ضمن برطرف شدن مشکلات علمی آنان برای فارغ التحصیلان این رشته ها هم کار آفرینی می شود .

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی هستند افزود : اشاعه فرهنگ زبان فارسی  و نیز تسهیل در تحصیل دانشجویان خارجی از اهداف دانشگاه سمنان با توجه به نزدیکی به پایتخت است .

دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه در استان سمنان مرکز آموزش زبان فارسی فعال نبود و دانشجویان خارجی جذب دانشگاه های دیگر استانها می شدند گفت : دانشگاه سمنان به دنبال دریافت مجوز مرکزآموزش بین المللی زبان فارسی است تا تمام دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل ، حتی خارج از استان ، در دانشگاه سمنان زبان فارسی را اموزش ببینند .

به گفته دکتر نورسیده ، این دوره از سال آینده به مدت چهار ماه و از ماه مرداد آغاز می شود تا دانشجویان قبل از آغاز سال تحصیلی با زبان فارسی آشنا شوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز