فرماندار یزد:

تلاش فرمانداری هویت بخشیدن به شهرستان یزد در مرکز استان است/ فعالیت ادارت شهرستان یزد تحت‌الشعاع فعالیت ‎های ادارات کل قرار نگیرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۴۹:۴۰
کد خبر: ۸۹۲۶۲۲
تلاش فرمانداری هویت بخشیدن به شهرستان یزد در مرکز استان است/ فعالیت  ادارت شهرستان یزد تحت‌الشعاع فعالیت ‎های ادارات کل قرار نگیرد
فرماندار یزد با متفاوت خواندن مدیریت شهرستان یزد با دیگر شهرستان‌های استان، اظهار کرد: تمام تلاش فرمانداری هویت بخشیدن به شهرستان یزد در مرکز استان با همکاری ‎ های بیشتر بین‌بخشی است تا شهرستان تحت‌الشعاع فعالیت ‎ های ادارات کل قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «سید محمد رستگاری» در محل کمپ کویرنوردی بادیه در روستای تاریخی فهرج از توابع شهرستان یزد در جمع خبرنگاران ضمن متفاوت خواندن مدیریت شهرستان یزد با دیگر شهرستان‌های استان به دلیل گستردگی و جمعیت بالا و وجود استانداری و ادارات کل در این شهرستان، اظهار کرد: تمام تلاش فرمانداری هویت بخشیدن به شهرستان یزد در مرکز استان با همکاری ‎ های بیشتر بین‌بخشی است تا شهرستان تحت‌الشعاع فعالیت ‎ های ادارات کل قرار نگیرد.

وی در ادامه به طرح ‎ های هفته دولت در شهرستان یزد که برخی از آنها در طول هفته گذشته به بهره‌برداری رسیده و بعضاً در هفته جاری مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، اشاره و تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت در مجموع 81 طرح در بخش ‎ های مختلف با مجموع سرمایه گذاری 166 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می ‎ گیرد که اشتغالزایی 500 نفر را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این طرح ‎ ها 61 طرح مربوط به بخش دولتی و عمومی با سرمایه گذاری 62 میلیارد تومان و 28 طرح نیز در حوزه بخش خصوصی با سرمایه گذاری 104 میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

رستگاری از مهمترین طرح‌های هفته دولت شهرستان یزد به بهره برداری تقاطع غیرهمسطح مهراوران، 15 اقامتگاه بومگردی، توسعه چند واحد تولیدی از جمله در حوزه نساجی اصیل یزد و یک واحد پذیرایی در بخش زارچ و چند طرح در حوزه شهرداری ‎ ها و دهیاری ‎ ها اشاره کرد.

وی در ادامه به برخی مشکلات شهرستان یزد و اقدامات در دستور کار فرمانداری شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال و به دنبال وقوع سیل در نقاط مختلف کشور موضوع بازگشایی مسیل مرکزی شهر یزد شامل رفع موانع، آزادسازی ‎ ها، جابجایی تاسیسات شهری در مسیر و غیره در دستور کار قرار گرفته و این موضوع با جدیت در جلسات هفتگی به صورت فاز به فاز در حال پیگیری است.

وی این اقدامات را برای رفع خطرات در بلندمدت دانست و ابراز کرد: حفر چاه های جذبی در نقاط مختلف شهر نیز در دستور کار قرار دارد ولی در نهایت سعی داریم آبهای سطحی ناشی از برندگی ها را به سمت این مسیل سوق دهیم.

فرماندار یزد یکی دیگر از موضوعات در دستور کار را رسیدگی به مشکلات و مزاحمت‌های پساب تصفیه خانه شهر یزد بیان کرد و در این باره گفت: علاوه بر راه اندازی تصفیه خانه تکمیلی و رفع مشکلات آن، انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز و رفع مشکلات این حوزه به طور کامل را دنبال می کنیم.

وی به مشکل قنات جهانی زارچ نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تخلیه فاضلاب های شهری در این قنات مشکلات عدیده ای را برای گردشگری این بخش به دنبال داشته که تاکنون علاوه مشکلات فاضلاب بیمارستان گودرز و حفر چاه برای مسجد فورت، رایزنی ‎ هایی را با هتل های در مسیر در مورد تخلیه فاضلاب آنها در این قنات صورت داده و پیگیر لجن کشی بخش عمده ای از مسیر قنات در درون شهر یزد هستیم و آغاز عملیات ساخت پارک موزه قنات زارچ را در دستور کار داریم.

رستگاری با بیان این که بازار یزد به لحاظ امنیت شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی و مرمت پشت بام بازار و روشنایی آن با همکاری میراث فرهنگی و دستگاه های اجرایی مربوطه در دست اقدام داریم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را به بافت تاریخی منطقه نیز سوق دهیم.

وی به مشکلات ناشی از اتباع بیگانه نیز اشاره کرد و گفت: هرچند دستورالعملی در این رابطه به فرمانداری ارسال شده ولی هنوز به جمع بندی نهایی در این رابطه نرسیده ایم ولی در مجموع معتقدیم که اتباع غیرمجاز باید به رغم مشکلاتی که وجود دارد از کشور طرد شوند و اشتغال اتباع مجاز نیز ساماندهی شود چرا جلوگیری از اشتغال اتباع مجاز ساکن در شهر می تواند آنها را به سمت مشاغل دیگری که می تواند برای یزد آسیب ‎ های دیگری را به دنبال داشته باشد، سوق دهد و این مهم نیازمند همکاری تمام دستگاه های ذیربط و رسانه ‎ هاست.

فرماندار وضعیت برخی فضاهای آموزشی مرکز استان را نیز نامناسب دانست و گفت: خیرین عمدتاً در زمینه ساخت فضاهای آموزشی جدید فعالیت دارند ولی در سطح شهر فضاهای آموزشی قدیمی و فرسوده ‎ ای نیز وجود دارد که باید خیرین را به سمت مرمت آنها سوق دهیم.

وی با بیان این که شهر یزد فاقد طرج جامعی در حوزه پسماند است، از پپگیری این موضوع در قالب کارگروه پسماند شهر یزد خبر داد.

وی از پیگیری در زمینه موضوعات بازآفرینی شهری و مسائل مرتبط با آرد و نان و همچنین رفع مشکلات واحدهای صنفی و صنعتی در شهرستان نیز خبر داد.

رستگاری به مشکلات اجتماعی شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: هرچند نقدهایی در این رابطه وجود دارد ولی تلاش داریم که این مسائل را در نشست های رو در رو با اقشار مختلف جامع دنبال و رسیدگی کنیم.

فرماندار یزد در ادامه نیز ضمن استماع سئولات و پیشنهادات خبرنگاران حاضر در این نشست، توضیحاتی در مورد آنها ارائه کرد.

«محمدحسین پاکدل» بخشدار مرکزی شهرستان یزد نیز در این نشست با اشاره به جمعیت 45 هزار نفری بخش مرکزی شهرستان یزد که در حاشیه مرکز شهرستان و استان با 12 دهیاری واقع شده است، اظهار کرد: بخش مرکزی دارای پتانسیل ‎ های بسیاری خوبی در بخش‌‌های مختلفی از جمله گردشگری و اقتصادی است.

وی ضمن اشاره به وجود قدیمی ‎ ترین مسجد جامع کشور در این بخش، گفت: بخش مرکزی یزد از لحاظ بعد اقتصادی با برخورداری از 850 باب گلخانه رتبه اول شهرستان را به خود اختصاص داده ولی در عین حال با توجه به واقع شدن این شهرستان در حاشیه شهر با مشکلاتی نیز از جمله مسائل مرتبط با غیراستاندارد و سنتی بودن برخی گلخانه‌‌ها و اشتغال اتباع خارجی در آنها نیز مواجه است.

پاکدل یکی دیگر از مشکلات بخش مرکزی یزد را با توجه به حاشیه نشینی در ابن بخش به دلیل ارزان بودن زمین، اسکان اقشار کم درآمد و محروم ذکر کرد و توجه بیشتر به آنها را خواستار شد.

بخشدار همچنین مشکلات ناشی از کوره ‎ های آجرپزی در این بخش نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان و رسانه ‎ ها، گام ‎ های مناسبی برای مردم محروم این بخش برداشته شود.

نظر شما