رئیس پلیس فتا استان کردستان:

کلاهبرداری تلفنی در صدر جرایم فضای مجازی کردستان است

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۷:۰۲:۲۲
کد خبر: ۸۹۲۸۵۲
کلاهبرداری تلفنی در صدر جرایم فضای مجازی کردستان است
رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با توجه به توصیه های بی شمار کارشناسان پلیس فتا، کلاهبرداری تلفنی باز هم قربانی می گیرد و این نوع جرم در صدر جرائم فضای مجازی استان قرار دارد.

سرهنگ مهدی دانش پور در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: به دلیل طمع یا عدم توجه شهروندان به توصیه‌های پلیس فتا، کلاهبرداری تلفنی و پیامکی همچنان در حال رشد است.

وی افزود:‌در این شیوه کلاهبرداری، مجرم با برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدن شخص در مسابقه یا قرعه‌کشی، از آنها تقاضای اطلاعات شخصی کرده و با استفاده از این اطلاعات شخصی اقدام به کلاهبرداری از افراد بی اطلاع جامعه می‌کنند.

سرهنگ دانش پور اضافه کرد: به‌ صورت روزانه شهروندان زیادی ضمن مراجعه به پلیس فتا، ادعا می‌کنند قربانی کلاهبرداری تلفنی یا پیامکی شده‌اند و در جدیدترین موردی که در این استان به وقوع پیوست یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش پایان خدمت یک بازنشسته کشوری از حساب وی برداشت شده بود.

وی یادآور شد: بنا بر اهمیت موضوع اقدامات تخصصی برای کشف پرونده و دستگیری متهم و رد مال در پلیس فتا انجام‌ شد و افرادی در این رابطه در خارج از استان شناسایی و اقدامات قضایی لازم در این خصوص انجام شده است.

این مقام انتظامی کردستان گفت: کلاهبردار تلفنی در تماس ماهرانه و صدای ضبط‌ شده اپراتور با شاکی مدعی می‌شود شما در قرعه‌ کشی طرح هزاران لبخند همراه اول برنده‌ شده‌اید و با این شیوه از آنها می خواهند مبالغی را به حسابی که  اعلام می کنند، واریز کنند.

وی اظهار داشت:‌ افراد کلاهبردار با ترفندهای خاص شخث را به ‌پای دستگاه‌ خودپرداز بانک‌ کشانده و با عملیات متقلبانه اطلاعات شخصی بانکی و رمز دوم کارت او را به دست آورده و با استفاده از این اطلاعات اقدام به اخذ وجه از حساب شخصی مالباخته می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرد بدون شناخت به دیگران برای ارائه اطلاعات شخصی شان اقدام نکنند نکته‌ای که کارشناسان ما در پلیس فتا آن را بارها اعلام کردهاند.

سرهنگ دانش پور افزود:‌ دومین نکته نیز اینکه در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست فرد برنده برای گرفتن جایزه خود به عابر بانک مراجعه یا اطلاعات مالی خود را از طریق پیامک ارسال کند.

وی اضافه کرد:‌ در هر جایی که احساس کردید مورد متناقضی وجود دارد، یا هرگاه به فرد تماس‌گیرنده یا مرجع ارسال‌کننده پیامک شک کردید، بهترین راه این است که تماس را قطع  یا پیام را جواب ندهید و فراموش نکنید با قطع کردن تماس یا عدم جواب دادن به یک پیامک مشکوک می‌توانید از یک کلاهبرداری جلوگیری کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز