گزارش برنا؛

ازدواج سفید یا باهم باشی/ رابطه ای بر پایه ارضای غرایز

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۰:۴۵:۴۵
کد خبر: ۸۹۳۰۶۱
ازدواج سفید یا باهم باشی/ رابطه ای بر پایه ارضای غرایز
پدیده ای ضد فرهنگی و نوعی از زندگی فارغ از قوانین شرعی و اخلاقی است و در آن زن و مرد بدون انجام عقد و ازدواج رسمی و شرعی با یکدیگر زندگی می کنند و از انجام روابط جنسی ابایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ این پدیده ضد خانواده در طی دهه های گذشته در بین جوامع اروپایی رواج یافته و طبق آمار های مراکز مطالعاتی غرب موجب بروز آسیب های شدید اجتماعی در این کشور ها شده و از جمله تبعات آن افزایش سقط جنین و تولد کودکان نامشروع و رها شده در خیابان اشاره کرد.

برخی صاحب نظران شیوع ازدواج سفید در کشور ما را ناشی از نابسامانی های اقتصادی و هزینه بر بودن ازدواج رسمی و زندگی می دانند اما با نگاهی دقیق مشخص می شود برخلاف تصور آنها افراد متمایل به ازدواج سفید از دهک های متوسط و رو به بالا جامعه هستند بنابراین مشخص است که دلیل شیوع این پدیده را باید در مساله ای جز اقتصاد جستجو کرد.

برای یافتن دلیل این مساله با نگاهی به ازدواج رسمی میفهمیم که ازدواج شرعی زوج ها را ملزم به رعایت برخی قواعد فردی و اجتماعی می کند اما در نقطه مقابل ازدواج سفید یک ازدواج بی قاعده است و افراد متمایل به این نوع روابط خواهند شد که دارای روحیه ای بی بند و بار هستند و علاقه ای به پذیرش قواعد فردی و اجتماعی ازدواج رسمی ندارند که از جمله این قواعد می توان به مسئولیت پذیری اشاره کرد واضح است که افراد مسئولیت پذیر هیچگاه متمایل به ازدواج سفید نمی شوند.

ازدواج سفید برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا و زیر پرچم جنبشی به نام آزادی زنان پایه ریزی شد.

این موضوع طرفداران خود را به مرور زمان پیدا کرده و به نام آزادی، به عنصر لذت بدون مرز رسیده اند که به زعم خود بخشی از لذت هم خانه بودن را تجربه می کنند.

با جستجویی ساده به آمار و ارقام عجیب و وحشتناک مراکز علمی و نظرسنجی های معتبر در این باره می رسیم که آمار های ازدواج سفید در آمریکا نشان می دهد که بیش از دو سوم زوج ‌های این کشور، قبل از ازدواج رسمی و قانونی، اقدام به زندگی در زیر یک سقف را داشته‌ اند.

زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی در کشور آمریکا از سال ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی، ده برابر شده و در حال حاضر به موضوعی عادی در روند آشنایی زن و مرد در زندگی اجتماعی مبدل شده است.

گزینش سبک زندگی در دنیای غرب؛ در کنار دیگر پدیده های اجتماعی، افزایش فشار های اقتصادی؛ میل به ازدواج شرعی و رسمی کاهش یافته و روابط، بیشتر بر پایه ارضای غرایز و لذت زود گذر و آزمایش گونه شکل می گیرد.

ازدواج سفید در ایران از جایگاه قانونی، شرعی و عرفی برخوردار نبوده و نیست و از نظر حقوقی و قانونی ازدواج سفید نیز جرم و گناه محسوب می‌شود.

به تعبیر ساده تر، ازدواج سفید در ایران غیر قانونی و جرم بوده و مجازاتی تعیین شده دارد؛ در قانون مجازات اسلامی، هر نوع رابطه غیر شرعی بین زن و مرد، ممنوع بوده و در صورت اثبات زنا، حد و تعزیر و شلاق برای طرفین تعیین شده است.

مقام معظم رهبری در دیدار اسفند 97 در بیانات خود اشاره به این نوع ازدواج سفید نموده و فرمودند: «ازدواج های سخت، این ازدواج های دیر، این فرزندآوری کم، این به تعبیر غلط زشتشان «ازدواج های سفید » که سیاه ترین نوع زندگی مزدوج است همه‌ اینها به خاطر این است که خانواده از بین برود. رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفّت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است.»

 

گزارش از هستی یوسفی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز