مدیرکل صمت استان یزد خبر داد؛

پرداخت ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲ واحد صنعتی در یزد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۴۹:۲۸
کد خبر: ۸۹۳۷۴۱
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از پرداخت ۱۱۳ و نیم میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش به ۳۲ واحد صنعتی و تولیدی یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛«محمدرضا علمدار یزدی» در هشتاد و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد، در ارتباط با با مصوبات و تسهیلات این نشست ستاد اظهار کرد: شش اولویت برای پرداخت تسهیلات در نظر داشتیم که از جمله آن می‌توان به های‌تک و سبز بودن، و با محور زنان سرپرست خانوار بودن اشاره کرد.

وی افزود: تا روز گذشته، کمیته تسهیلات جلسات متعددی داشت و در نهایت به 32 واحد برای پرداخت تسهیلات رسیدیم که لیست آنها در این نشست مطرح شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: برای این طرح‌ها به مبلغ 113 و نیم میلیارد تومان تسهیلات رسیدیم که 326 میلیارد ریال برای 11 واحد مربوط به سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

علمدار یزدی اشتغال مربوط به این طرح‌ها را یک هزار و 54 نفر دانست و تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات سرمایه در گردش، برای 21 واحد هم مبلغ 789 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات بازسازی یا نوسازی در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به این‌که بررسی طرح‌هایی که قرار است تسهیلات بگیرند با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود، گفت: شاید در هیچ کجا نمونه این میزان نشست برای بررسی طرح‌ها و رسیدن به یک مصوبه درست را شاهد نباشیم.

قمی رییس اتاق بازرگانی استان یزد هم در ارتباط با دیگر دستورکار این ستاد که در ارتباط با معافیت‌های جرایم و مالیات‌ها مطرح شد افزود: با توجه به تکرار مصوبات بخشودگی جرایم، برخی افرادی هستند که همیشه با امید صدور مصوبه بخشودگی جدید، اقدام به عدم پرداخت معوقات خود می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان یزد تصریح کرد: افراد خوش حساب در زمان مقرر اقدام به پرداخت مالیات خود می‌کنند ولی واقعا برخی افراد هستند که تنها به دنبال صدور مجوز بخشش می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: این که ما جریمه کنیم و بعد مصوبه بخشش بگذاریم رویه بدی است که برای بدحساب‌ها شرایط را خوب کرده است، در حالی که ما باید برای خوش حساب‌ها مصوبه تشویقی داشته باشیم.

 

نظر شما