تکرار انسجام اصلاح طلبان در شورای شهر اراک در سال سوم؛

تغییر در هیأت رئیسه شوراى شهر

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۰:۵۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۴۱۲۴
تغییر در هیأت رئیسه شوراى شهر
اعضای هیات رئیسه سال سوم شورای شهر دوره پنجم اراک با انسجام فراکسیونی اصلاح طلبان انتخاب شدند.

به گزارش برنا از اراک ، روز گذشته در صحن فوق العاده شورای شهر که به منظور برگزاری سومین انتخابات درون شورایی دوره پنجم برگزار شده بود، «محمدحسین فدایی» عضو فراکسیون امید پارلمان شهری اراک توانست نظر تمامی اعضای این شورا را به خود جلب کند به طوری که وی با کسب یازده رای مثبت از یازده رای ماخوذه به عنوان رئیس جدید شورای شهر اراک انتخاب شد و کرسی ریاست را پس از دوسال تصدی «کاوه فلک افلاکی» از آن خود کرد.

پس از آن نیز «مرتضی سورانه» کاندیدای تصدی سمت نایب رئیسه پارلمان شهری شد که با انجام رای گیری و بدون داشتن هیچ رقیبی، با کسب ده رای مثبت و یک رای سفید نائب رئیس سال سوم شورای شهرپنجم شد.

30 دقیقه انتظار برای حضور اصولگرایان

با انتخاب رئیس و نائب رئیس، نوبت به انتخاب دبیر جدیدی برای هیات رئیسه شورای شهر رسید که «طوفان محمدی» خود را برای این امر کاندیدا کرد. بلافاصله بعد از اعلام کاندیداتوری محمدی، سه تن از اعضای اصولگرای شورای شهر نسبت به روند انجام انتخابات دست به اعتراض زدند که در این بین «علیرضا مرادی» عضو اصولگرای شورا با زیر سوال بردن فعالیت تشکیلاتی اصلاح طلبان، رای گیری به صورت فراکسیونی را عملی مخالف دموکراسی و حق شهروندان اراکی دانست و گفت: «دو سال است که رای 30 درصد از مردم توسط دوستان به اصطلاح اصلاح طلب شورای شهر نادیده گرفته می شود و با توجه به اینکه تقریبا چیزی شبیه انتصاب درحال انجام است و در جای دیگری تصمیم گیری می شود؛ جلسه را ترک می کنیم. »

مرادی با اشاره به اینکه اعضای اصولگرای شورای شهر مانند دو سال گذشته دیگر عمل نمی کنند، گفت: علیرغم اینکه برخی از اعضا در کمیسیون ها توانمندی لازم را ندارند و جز هزینه زایی سودی برای شهرداری نداشته اند ولی مجددا برای ریاست کمیسیون ها پیشنهاد می شوند؛ لذا نمی توانید ما را فریب دهید و ما هم دیگر سکوت نمی کنیم.»

با خروج سه عضو اصولگرای شورای شهر از جلسه صحن رسمی، برگزاری ادامه روند انتخابات درون شورایی با تعویق 30 دقیقه ای رو به رو شد چرا که اعضای فراکسیون امید علیرغم آن که جلسه شورا رسمیت داشت به دنبال آن بودند تا سه عضو خارج شده را برای مشارکت در انتخابات به صحن باز گردانند به طوری که حتی چند تن از اعضای فراکسیون امید به اصولگرایان پیشنهاد دادند تا ریاست یک یا دو کمیسیون را برعهده بگیرند اما آن ها که ریاست کمیسیون ها را غیر تخصصی خوانده بودند، تنها خواستار حضور در هیات رئیسه شورای شهر شدند!

برخورد دو گانه این سه تن، منجر به آن شد تا جلسه صحن رسمی با حضور هشت تن از اعضای فراکسیون امید ادامه پیدا کند.

 

مشخص شدن ریاست کمیسیون های پنجگانه شورای شهر اراک

با انتخاب «ایرج رضایی» و «کاوه فلک افلاکی» به عنوان خزانه دار و سخنگوی شورای شهر، پرونده انتخابات هیات رئیسه پارلمان شهری بسته شد و نوبت به انتخاب ریاست کمیسیون های پنجگانه رسید که باز هم "محمدحسین فدایی" به احترام رعایت حق سه عضو خارج شده از جلسه خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات کمیسیون ها شد که با این پیشنهاد به دلیل فشرده بودن برنامه های پارلمان شهری مخالفت شد.

در این انتخابات نیز "فرزانه رحمتی" دبیر سابق شورای شهر با شش رای مثبت، یک رای سفید و یک رای باطله به عنوان رئیس جدید کمیسیون خدمات شهری انتخاب شد.

"مرتضی سورانه" نیز با کسب هشت رای موافق برای سومین سال پیاپی ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر را برعهده گرفت.

"ایرج رضایی" و "پیمان رشیدی" نیز هر یک با کسب هشت رای موافق برای دومین بار تصدی سمت ریاست دو کمیسیون «برنامه و بودجه» و «پیگیری و نظارت» را برعهده گرفتند.

همچنین در پایان "طوفان محمدی" برای کسب کرسی ریاست کمیسیون فنی و عمران پارلمان شهری کاندیدا شد که با برگزاری انتخابات با کسب هفت رای موافق و یک رای باطله این کرسی را به دست آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز