اعزام ۱۰۰۰ مبلغ به سمنان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۱:۰۳:۳۴
کد خبر: ۸۹۴۱۳۷
اعزام ۱۰۰۰ مبلغ به سمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام یک هزار و ۷۶ مبلغ به مناسبت ماه محرم به اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: ۹۶۶ مبلغ ازاین‌بین بومی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز ۱۳ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هزار و ۷۶ مبلغ هم‌زمان با دهه اول ماه محرم به اقصی نقاط استان سمنان اعزام شدند اظهار کرد: ۷۶ نفر از این مبلغان غیربومی و ۹۶۶ مبلغ بومی هستند و ۳۴ خطیب ویژه نیز به این مجموعه افزوده می‌شوند تا درمجموع میزان اعزام مبلغان سال جاری را شکل دهند.

وی با تاکید بر اینکه از ۹۶۶ مبلغ اعزام بومی ۶۷۷ نفر مرد و ۲۸۹ نفر زن هستند یاداور شد: از میان ۷۶ مبلغ اعزامی غیربومی نیز ۶۳ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

شکری ادامه داد: یکی از مسائلی که این اداره کل بر آن در ایام محرم تأکید می‌شود، بیمه اماکن برگزاری مراسم مذهبی و افراد است لذا ذکر این نکته اساسی است که اگر در حین مراسم عزاداری برای کسی اتفاقی رخ دهد، مسئولیت آن بر عهده کسانی است که در آن مکان اقامه مجلس کرده‌اند اعم از امنای مساجد، هیئات مذهبی یا حتی منازل مسکونی و منبرخانه‌ها و … لذا حتماً باید از بیمه استفاده شود تا مشکلات عدیده بعدی رخ ندهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه به بیانیه گام دوم و رسالت روحانیان اعزامی در ماه محرم در قبال آن اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های مبلغان اعزامی، اشاره به جایگاه این بیانیه و نقش جوانان در چله دوم انقلاب اسلامی است.

شکری افزود: شناسایی و سپس انتقال راهبرد گام دوم انقلاب یکی از  رسالت‌های روحانیان است، که در این راستا یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم موضوع خدمت‌رسانی و فراهم کردن زمینه برای ظهور حضرت مهدی (عج) است که این موضوع نیاز باید در برنامه‌های تبلیغی روحانیان اعزامی استان سمنان در ماه محرم لحاظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: یکی از نذوراتی که مردم به‌خصوص در روز تاسوعا و عاشورا دارند ذبح حیوانات است که باید  احکام شرعی آن حتماً رعایت شود، از سوی دیگر نباید زمینه به‌گونه‌ای فراهم شود که به سبب ازدحام مردم، همگان دچار وحشت شوند که در این راستا در ذبح دام خون نجس محسوب می‌شود و این خونی که کف خیابان زیر پای عزاداران رها می‌شود اگر مورد کنترل وقوع نگردد قطعاً نجاسات را در خیابان و در کف کفش‌های عزاداران پخش می‌کند و بعضاً حتی به مسجد و تکایا و … نیز برده می‌شود و این خود در کنار پخش نجاسات می‌تواند آلودگی را نیز توزیع کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز