شهردار سمنان بیان کرد:

لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های معنوی و گردشگری مذهبی شهر سمنان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۱:۵۴:۳۸
کد خبر: ۸۹۴۱۸۳
لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های معنوی و گردشگری مذهبی شهر سمنان
شهردار سمنان در آیین اهتزاز پرچم عزای سیدالشهدا (ع) در امامزاده علی اشرف (ع) سمنان گفت: بقاع متبرکه و مقبره های امامزادگان با عنوان گردشگری مذهبی می توانند به عنوان یک مقصد زیارتی، پذیرای علاقمندان این حوزه باشند و برگزاری مراسم های مذهبی مانند عزاداری های محرم با سبک و سنت خاص هر منطقه از جاذبیتهایی است که می تواند با جذب گردشگر در رونق و توسعه منطقه تاثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ شهردار سمنان در آیین اهتزاز پرچم عزای سیدالشهدا (ع) در امامزاده علی اشرف (ع) سمنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش گفت: بقاع متبرکه و مقبره های امامزادگان با عنوان گردشگری مذهبی می توانند به عنوان یک مقصد زیارتی، پذیرای علاقمندان این حوزه باشند و برگزاری مراسم های مذهبی مانند عزاداری های محرم با سبک و سنت خاص هر منطقه از جاذبیتهایی است که می تواند با جذب گردشگر در رونق و توسعه منطقه تاثرگذار باشد.

سید محمد ناظم رضوی در ادامه با بیان اینکه پرچم عزای اباعبدالله الحسین (ع) با همت نیروهای خدوم شهرداری ، در تمام شهر و بقاع متبرکه به اهتزاز درآمده است ، اظهار داشت: الحمدالله شهر سمنان در میانه شهر مقدس مشهد قرار گرفته ، به نوعی به عنوان بین الحرمین شناخته شده است و وجود بقاع متبرکه هم گواه بر این مساله هست باید به ظرفیت های معنوی و گردشگری مذهبی این شهر توجه شود.

وی با توجه به لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اماکن متبرکه شهر، برانجام فعالیت های شاخص در این حوزه تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شهر منجر به ترویج و گسترش ارزش ها و فرهنگ اسلامی و تقویت فرهنگ معنوی می شود و فعالیت ها و برنامه های مختلفی در این حوزه طراحی و برنامه ریزی شده و مقدمات اولیه صورت گرفته است که بخشی از آن اجرا شده است.

شهردار سمنان خاطر نشان کرد : افزایش امکانات اقامتی و رفاهی در بقاع متبرکه بر جذب گردشگران این حوزه نقش بسیار زیاد دارد و در همین راستا به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده تا طبقات فوقانی امامزاده علی اشرف(ع) به صورت زائرسرا با امکاناتی شامل حمام،سرویس بهداشتی و ... جهت اقامت مسافران ساخته شود که با اعلام اداره اوقاف و امور خیریه شهر سمنان و اجرای تفاهم نامه موارد اجرایی انجام شود . شایان ذکر است در شهر سمنان 19 امام زاده (ع) و بقعه متبرکه و80 مسجد وجود دارد .

 

نظر شما