راه اندازی اولین واحد دیالیز صفاقی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۲:۳۹:۰۶
کد خبر: ۸۹۴۲۱۱
راه اندازی اولین واحد دیالیز صفاقی در کهگیلویه و بویراحمد
باحضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و با همکاری شرکت ثامن اولین واحد دیالیز صفاقی استان در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر جلیل راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ منطقه کهگیلویه و بویراحمد "سعید جاودان سیرت"، سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: خوشبختانه با تلاش هایی دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست محترم دانشگاه و همچنین معاونت محترم درمان علوم پزشکی واحد دیالیز صفاقی را برای اولین بار در استان، در بیمارستان شهید دکتر جلیل راه اندازی کردیم .

وی افزود: امید داریم که این واحد بتواند بخش عظیمی از مشکلات بیماران کلیوی که جهت درمان به استان های همجوار مراجعه می کردند حل و فصل کند و با راه اندازی این واحد در خدمت مردم عزیز استان باشیم و قطعا" راه اندازی این مرکز برای اولین بار در استان باعث برطرف شدن مشکلات ایاب و ذهاب و صرفه جویی در هزینه های بیماران می شود .

جاودان سیرت اظهارکرد: این روش دیالیز هم از نظر هزینه، از نظر رضایت مندی و از لحاظ محدوده زمانی که فرد می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد فواید خیلی بهتر و مطلوبتری نسبت به روش دیگر دیالیز دارد .

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیان کرد: با راه اندازی این واحد هم به بیماران ارائه خدمت می کنیم هم از هزینه های گزافی که بیمار از طریق بیمه ها پرداخت می کردند، در سطح استانی و ملی جلوگیری کنیم .

دکتر رزیتا عباسی لرکی در آئین راه اندازی این واحد گفت: خوشبختانه با پیگیری های چند ساله و به سبب فضای فیزیکی مناسبی که بیمارستان جلیل دارد و همکاری سرپرست محترم دانشگاه، معاونت محترم درمان و سرپرست پرتلاش بیمارستان جلیل این واحد در این بیمارستان راه اندازی شد .

وی با توجه به اینکه در دیالزی خونی بیمار باید هفته ای سه بار به مدت چهار ساعت در بیمارستان بستری شود و زندگی عادی بیمار را با مشکلات زیادی مواجه می کند افزود: روش دیالیز صفاقی یا دیالیز شکمی  نسبت به دیالیز خونی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه بیمار به راحتی به زندگی عادی خود ادامه می دهد و همچنین نیاز به بستری ندارد و با مشاوره ، خود بیمار می تواند این دیالیز را انجام دهد .

عباسی لرکی بیان کرد: پرسنل واحد دیالیز صفاقی این بیمارستان آموزش های کامل را در یک بیمارستان پیشرفته در تهران دیده اند و با آموزش به بیماران و خانواده آنها دیگه نیازی به مراجعه مکرر بیمار به بیمارستان نیست و در هر لحظه از شبانه روز بیماران می توانند با ارتباط با پرستاران از کمک آنها استفاده کنند .

این فوق تخصص نفرولوژی تصریح کرد: شرکت ثامن یکی از بزرگترین حمایت کننده دیالیز صفاقی در ایران است که بصورت دوره ای محلول ها را با پست درب خونه بیمار به صورت رایگان تحویل می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز