رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۷ در کشور

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۳:۴۲:۴۸
کد خبر: ۸۹۴۶۱۶
رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۷ در کشور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه نخست این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۷ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این خبر گفت: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ ، استان سمنان با پرداخت تسهیلات به تعداد ۸۷۹ طرح و واحد تولیدی استان از لحاظ تعداد پرداخت در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید در مجموع به ارزش ۹۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است که استان سمنان از لحاظ میزان پرداخت با تحقق ۸۷ درصد سهم پرداختی پس از استان البرز رتبه دوم در کشور را داراست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن تقدیر از عملکرد بانکهای عامل و دستگاه های عضو کارگروه در پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی اظهار داشت : از مجموع طرح های پرداخت شده تسهیلات ۱۵۰ واحد به ارزش ۸۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۲۹ واحد به ارزش ۱۴۷۵ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: در این فرایند بیش از ۲۳۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند که ۱۴۶۶ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۵هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که استان سمنان در رتبه بندی کشوری از نظر تعداد متقاضیان و تعداد معرفی به بانک توسط کمیته بررسی رتبه نخست و از نظر مبلغ معرفی به بانک پس از استان البرز رتبه دوم می باشد.

بهروز اسودی پرداخت این حجم تسهیلات به واحدهای تولیدی را عامل مهمی در رونق تولید استان دانست گفت: دستور العمل اجرایی تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ با مشخص شدن سهم استان بزودی ابلاغ خواهد شد و امیدواریم این روند خوب در سالجاری نیز ادامه یابد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل استان ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه تعداد ۸۵۹ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۱۹۰۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۴درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

وی اذعان داشت : در پایان این نشست مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی تعداد ۹ واحد تولیدی استان بررسی و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم گیری شد.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز