دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه کردستان:

نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه در کردستان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۴:۳۳:۵۹
کد خبر: ۸۹۴۶۳۳
نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه در کردستان برگزار می‌شود
نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه در کردستان با مشارکت دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ خبات نسایی  در جلسه هماهنگی برگزاری چهار کنفرانس ملی و بین‌المللی در دانشگاه کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه در استان خبر داد و اظهار کرد: این کنفرانس با هدف کمک به گردشگری و توسعه استان و شناسایی راه‌حل‌ها و موانع و چالش‌های موجود در این صنعت در استان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه کردستان خاطرنشان کرد: بیان ارزش گردشگری و جایگاه آن در کشور و ارتقای برند دانشگاه کردستان در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف مهم برگزاری این کنفراس بین‌المللی است.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این کنفرانس بین‌المللی را 10 مهرماه امسال و آخرین مهلت ارسال آثار را 15 شهریور عنوان کرد و گفت: این کنفرانس براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با حضور مهمانانی از داخل و خارج از کشور در دهم و یازدهم مهرماه امسال در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه متولی برگزاری این کنفرانس بین‌المللی هستند.

نسایی با بیان اینکه کنفرانس‌های علوم انسانی مثل برخی کنفرانس‌ها که مخاطبین خاص را دارد نیست،‌ گفت: این ویژگی متمایزبودن نسبت به سایر کنفرانس‌ها‌ موجب شده که کنفرانس‌های علوم انسانی در کنار اهمیت مقداری هم دارای چالش بیشتری باشد.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس، پنج نفر سخنران از غرب اروپا به صورت اسکایپ سخنرانی خواهند داشت که این کار در راستای به حداقل رساندن هرچه بیشتر هزینه‌ها انجام گرفته است.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و توسعه کردستان افزود: سعی شده تا حدودی از ترکیب نخبگان و خبره‌های فعال در حوزه گردشگری غیردانشگاهی نیز در این همایش استفاده شود.

وی گفت: 70 مقاله تا به امروز به دبیرخانه ارسال شده که 40 تا 50 مقاله از این تعداد تایید شده و حدود 18 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر در این همایش ارائه خواهد شد.

نسایی اعلام کرد: برگزاری این دست رویدادها به حمایت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و  حمایت اجتماعی نیاز است.

به گفته او، با وجود اهمیت موضوع متاسفانه تا حدود زیادی مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه توسعه صنعت گردشگری در جامعه ما مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در برگزاری این کنفرانس بیشتر با دانشگاه همکاری داشته باشند و ما هم به عنوان نهادی مجری سعی خواهیم کردم کنگره‌ و همایشی برگزار کنیم که برای استان کارایی داشته باشد و بتواند در مسیر توسعه صنعت گردشگری تاثیرگذار باشد.

نظر شما