نخستین پست ایست و بازرسی محصولات جنگلی در لردگان فعال شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۱:۲۰:۴۵
کد خبر: ۸۹۵۱۵۹
نخستین پست ایست و بازرسی محصولات جنگلی در لردگان فعال شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان از استقرار و فعال شدن نخستین پست ایست و بازرسی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ آیت حسنی افزود: این پست ایست و بازرسی محصولات جنگلی، به صورت شبانه روزی با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان در محل گلوگاه گوشکی در یک کانکس فعال شده است.

وی، با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در این شهرستان قرار دارد، اظهارداشت: قاچاق چوب و زغال در این منطقه بسیار بالاست و این پست برای جلوگیری و برخورد با قاچاقچیان راه اندازی شده است.

به گفته وی، در این پست شبانه روزی ۵ نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی مستقر و با حکم دادستانی مجوز بازرسی از خوردوها را دارند.

حسنی افزود: تا پایان مردادماه امسال بیش از ۲۶۹ پرونده تخلف در راستای مبارزه با قاچاق چوب و زغال در شهرستان لردگان تشکیل و ۲۱ تن چوب و یک و نیم تن زغال در این مدت از متخلفان کشف و ۶۳ سودجو که اقدام به قطع درختان جنگلی در شهرستان لردگان می کردند، دستگیر و ۳۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی از تخریب ۶۱ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان لردگان در سالجاری خبر داد و از شهروندان خواست هر گونه تجاوز به عرصه های ملی و تخریب جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

حسنی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش اقدام می کنند، که در صورت مشاهده تخلف طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.

قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.

جنگل های زاگرس در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‌‎رود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز