سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان یزد گفت:

در ایام تاسوعا و عاشورا، دام های قربانی مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۸۹۵۶۸۹
در ایام تاسوعا و عاشورا، دام های قربانی مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند
به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورا مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سید مهدی موسوی پور اعلام کرد: به منظور تأیید سلامت دام ها و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌، پانزده دکتر دامپزشک و بیست بازرس بهداشت گوشت و سیزده نفر روحانی به منظور نظارت شرعی و بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا فعال هستند و  با تعداد دوازده اکیپ ثابت و سیزده اکیپ سیار به همشهریان ارائه خدمت می نمایند.

موسوی پور گفت: اجرایی نمودن سنت قربانی از طریق کشتارگاه و تحت نظارت دامپزشکان و همچنین پیش سرد گذاری لاشه ها قبل از مصرف، تأمین کننده سلامت گوشت نذری و سلامت شهروندان می گردد؛ لذا شهروندان می توانند با مراجعه به کشتارگاه و ذبح دام در مراکز زیر نظر دامپزشکی تضمین کننده سلامت خود و شهروندان باشند.

وی در ادامه با اشاره بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی ذبح در حفظ بهداشت عمومی جامعه و تأمین سلامت فراورده خام دامی، خواستار رعایت این مهم از سوی شهروندان شد.

نامبرده در پایان گفت: تلفن گویای 1512  به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان می باشد و این عزیزان می‌توانند از خدمات اداره‌کل دامپزشکی استان مطلع شوند.

 

نظر شما