مدیرکل انتقال خون کردستان:

استقرار تیم‌های سیار خون گیری انتقال خون کردستان در تاسوعا و عاشورا

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۷:۳۵:۴۳
کد خبر: ۸۹۶۰۲۵
استقرار تیم‌های سیار خون گیری انتقال خون کردستان در تاسوعا و عاشورا
مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: امسال طرح نذر خون در شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه و سریش‌آباد اجرا می‌شود که تیم‌های سیار خونگیری در شهرهایی که مرکز ثابت ندارند، استقرار خواهند یافت.

محمدسعید کریمیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: مراکز ثابت و سیار خونگیری استان در روزهای تاسوعا و عاشورا پذیرای اهداکنندگان خون و عزاداران حسینی است.

وی از حضور تیم سیار در شهرهای بیجار و سریش‌آباد خبر داد و گفت: تیم سیار مرکز انتقال خون کردستان روزهای شنبه و یکشنبه میزبان اهداکنندگان بیجاری بود و در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در درمانگاه شهر سریش آباد مستقر می‌شود و آماده پذیرش اهداکنندگان خون در 2 شیفت صبح و عصر است.

کریمیان افزود: در صورت فراهم بودن شرایط و استقبال اهداکنندگان خون تیم سیار اهدای خون در اربعین امسال در قروه مستقر می‌شود.  

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های دینی و مذهبی فعالیت سازمان انتقال خون بدلیل افزایش استقبال اهداکنندگان بیشتر می‌شود، ادامه داد: ماه‌های محرم و صفر زمان ارزشمندی است تا ذخایر خونی برای مصرف بیماران تامین شود اما ازدحام اهداکنندگان در روزهای خاص این فرصت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون کردستان یادآور شد: در راستای رفاه حال اهداکنندگان و افزایش کیفیت پذیرش و ارائه خدمات به آنان از اهداکنندگان دعوت می‌شود به طرح بزرگ «نذر خون» پیوسته و نذر خود را در بازه زمانی اول محرم تا اربعین حسینی ادا کنند.

کریمیان ادامه داد: طرح نذر خون به‌ منظور استفاده‌ صحیح از ظرفیت فرهنگی عموم هم‌استانی‌ها و پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص اهدای خون بار اولی‌ها نیز اذعان کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی منسجم در قالب دستورالعملی کشوری و با توجه به وجود پتانسیل بالقوه اهداکنندگان بار اول در استان، ضمن افزایش آمار پذیرش بار اولی‌ها، در جهت مستمرسازی آنان و افزایش ضریب امنیت خون‌های اهداکنندگان بار اول گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نذر خون از اهداکنندگان مستمر درخواست می‌شود، فرصت اهدای خون در روزهای خاص که آمار اهدای خون با افزایش چند برابری مواجه است را در اختیار اهداکنندگان بار اولی که برای این کار انسان دوستانه شوق دارند، قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان در خصوص روند اجرای طرح نذر خون، یادآور شد: اهداکنندگانی که تمایل دارند کمک بیشتری را به همنوعان نیازمند خون نظیر بیماران تالاسمی که از مصرف‌کنندگان دائمی خون به‌شمار می‌روند انجام دهند، می‌توانند با مراجعه به کارشناسان دفتر جذب ضمن ثبت‌نام برای اهدای خون در موعدی دیگر از تاریخ برنامه‌های آتی مطلع شوند و اهدای خون را به زمانی دلخواه و مناسب با نیاز بیماران موکول کنند.

وی با بیان این‌که رسالت سازمان انتقال خون پوشش مطلوب بیماران و تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز آنان است به استانداردهای انتقال خون در این زمینه اشاره کرد و افزود: طبق استانداردهای بین‌المللی که سازمان انتقال خون ایران نیز از آن تبعیت می‌کند، عمر فرآورده پلاکتی تنها سه روز و عمر فرآورده گلبول قرمز در حدود یک ماه است و این استاندارد نشان‌دهنده اهمیت اهدای خون مسئولانه و توزیع شده در همه‌ روزهای سال است.

مدیرکل انتقال خون کردستان اذعان کرد: تصمیم برای مشارکت در امر اجتماعی اهدای خون باید تصمیمی آگاهانه باشد و افراد با اهداف والای کمک به همنوعان در این وادی قدم گذارند و این تفکر نهادینه شود که فرد در قبال خون اهدایی دارای مسؤولیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز