استاندار مرکزی:

زیرساخت تردد جاده‌ای تقویت شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۵:۳۷:۲۶
کد خبر: ۸۹۷۰۴۶
زیرساخت تردد جاده‌ای تقویت شود
استاندار مرکزی گفت: بهبود ایمنی راه‌ها و کیفیت تردد در حوزه برون‌شهری این استان نیاز مهم و زیرساختی است و با اولویت دنبال می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ،  سید علی آقازاده در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آشتیان - راهجرد افزود: استان مرکزی در مسیر اصلی تردد شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و نیاز است که امکانات زیرساختی در حوزه تردد جاده‌ای با برنامه‌ای هدفمند تقویت شود.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آشتیان - راهجرد در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش حوادث رانندگی استان کلید خورده و برای این طرح پیگیری گسترده‌ای از سوی مسئولان استانی و نماینده مردم مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
استاندار مرکزی افزود: ۵۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح اختصاص یافته است که ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح و ۱۸ میلیارد ریال نیز به‌منظور تکمیل طرح صرف خواهد شد.
آقازداده ادامه داد: این تقاطع غیرهمسطح به طول ۳۰ متر، دهانه ۱۰ متر و ارتفاع پنج متر و نیم اجرا می‌شود که با زیربار ترافیک رفتن آن حوادث رانندگی درجاده  قم - اراک  و دوراهی آشتیان - راهجرد کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دافاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان ، این تقاطع با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان و مسئولان به نام تقاطع«شهدا» نام گرفت.
استاندارمرکزی افزود: ستون‌های این تقاطع غیرهمسطح تا ابتدای زمستان مستقر می‌شود وبهره‌برداری رسمی از آن تا پایان سال آتی خواهد بود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی این طرح با پیگیری های مسئولان استان آغاز شده و بهبود کیفی این راه از مطالبات مردم است.
«محمد حسینی» افزود:  با توجه به وقوع حوادث رانندگی در این جاده ایجاد تقاطع غی همسطح برنامه ای اولویت‌دار و مهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز