بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۵:۳۶:۱۶
کد خبر: ۸۹۷۰۹۷
بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تأمین زیر ساخت‌های لازم در بسیاری از مناطق اردل، توسعه خدمات ارتباطی در این شهرستان بویژه در مناطق روستایی و عشایری افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: پروژه‌های ارتباطی اردل با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال اجرایی گردیده و با همکاری اپراتورها، اتصال ۶۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات آماده بهره برداری شده است.

بلالی خدمات وزارت ارتباطات در حوزه پولی و بانکی و نصب دستگاه خودپرداز در روستا‌ها را مفید دانست و اضافه کرد: به منظور کمک به روستاییان جهت دسترسی راحت‌تر آن‌ها به خدمات پولی و بانکی و کم کردن هزینه‌های تردد بین شهری، چهار دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات USO به شهرستان اردل تخصیص یافته است.

او با  اشاره به چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استانی که پروژه فیبر نوری در فاز اول را به صورت کامل اجرا کرده است ادامه داد: هم اکنون پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار برای انجام فاز دوم انتقال فیبر نوری روستایی انجام شده است.

بلالی افزود: به همین منظور مجوز اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان اخذ و اقدامات لازم جهت اجرای این پروژه در حال انجام می‌باشد.

او بیان کرد: با جایگزینی فیبر نوری به جای سیم‌های مسی به عنوان زیرساخت ارتباطی، مشکل پهنای باند تلفن ثابت و همراه در بسیاری از مناطق استان بویژه در روستا‌ها مرتفع می‌شود.

بلالی گفت: با پایش ۵۷۹ روستا در چهارمحال و بختیاری، اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت حوزه ICT به دست آمده که می‌توان از این اطلاعات در برنامه ریزی‌های آینده و تأمین نیاز‌های پوشش ارتباطی در روستا‌های استان از آن استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز