۵۵۰ معلم در قزوین با مبانی انسان و محیط زیست آشنا می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۹:۳۸:۵۶
کد خبر: ۸۹۷۲۴۹
۵۵۰ معلم در قزوین با مبانی انسان و محیط زیست آشنا می‌شوند
با هدف فرهنگ سازی و آموزش مسائل زیست محیطی به دانش آموزان، ۵۵۰ معلم و مربی آموزشی در قزوین با مبانی کتاب انسان و محیط زیست آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در این خصوص گفت: در این راستا،  نشست مشترک مدیران محیط زیست با معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین، برنامه ریزی برای برگزاری آموزش ویژه مربیان پیش دبستانی و همچنین آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده در راستای مطالعه و آشنایی با کتاب کار انسان و محیط زیست از اقداماتی است که برای سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار دارد.

حسن پسندیده افزود: کتاب انسان و محیط زیست با هفت فصل آموزشی از قبیل آب سرچشمه زندگی، خاک بستر زندگی، هوا نفس زندگی، انرژی حرکت زندگی، زباله فاجعه محیط زیست، تنوع زیستی اهمیت و تابلوی زیبای آفرینش، محیط زیست بستر گردشگری مسئولانه در تلاش است تا فرهنگ و مبانی مسائل زیست محیطی را برای دانش آموزان نهادینه کند.

وی همچنین به آموزش مسائل زیست محیطی برای ۱۵۰ نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان و شهرستان‌های دیگر استان در سال جاری در قالب یک دوره اشاره کرد و گفت:  آلاینده‌های هوا و تاثیر آن بر سلامت انسان، ارزش و اهمیت خاک و عوامل تخریب کننده آن، بحران آب و روش‌های مهم صرفه جویی در مصرف آن، دوست داشتن طبیعت و جانوران و شیوه‌های مشارکت در تفکیک پسماند مدارس از محورهای آموزشی مربوط به این دوره است.

پسندیده در ادامه به وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در استان کوچکی همچون قزوین که تعداد واحدهای صنعتی در آن بالا بوده و شرایط و بسترهای لازم برای آلایندگی و آلوده شدن منابع زیست محیطی بالا است، آموزش و فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست یک اقدام ضروری به حساب می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی و آشنایی هرچه بیشتر دانش اموزان و خانواده‌ها با مفاهیم محیط زیست ده‌ها برنامه فرهنگی در مدارس استان برگزار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز