رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

ضعف زیرساخت ها از دلایل کاهش صادرات/کردستان۱.۶ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۰:۱۲:۴۰
کد خبر: ۸۹۷۸۸۸
ضعف زیرساخت ها از دلایل کاهش صادرات/کردستان۱.۶ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ضعف در زیرساخت مرز ها یکی از دلایل کاهش صادرات از استان کردستان است، گفت: در پنج ماهه نخست سال کردستان 1.6 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد دره وزمی روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: ۲۷۶ میلیون دلار صادرات طی پنج ماهه امسال در این استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: کشورهای عراق، ترکیه، هند،کانادا و افغانستان مقصد عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان است.

محمددره‌وزمی افزود: هفت درصد صادرات ایران در این پنج ماهه به کشور عراق از طریق مرزهای کردستان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد برنامه‌های عملیاتی و هدف بخش صادرات کردستان در پنج ماهه امسال تحقق یافته است، گفت: کردستان ۱.۶ درصد از صادرات انجام شده کشور در این مدت را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه صادرات سایر گمرکات از مرزهای استان کاهش ۱۱ درصدی داشته است، اظهار داشت: تفاوت نرخ گمرکات و حمل و نقل در مناطق مرزی اقلیم مردستان عراق، ضعف زیرساخت‌ها و مشکلات مربوط به جایگاه سوخت در باشماق مریوان از دلایل کاهش صادرات سایر گمرکات است.

دره‌وزمی یادآور شد: یک هزار و ۵۴۲ تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۵۷۵ میلیون دلار حجم مبادلات تجارت خارجی در پنج ماهه امسال در این استان است که از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری هم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز