استاندار یزد:

اقدام خانواده "درویش‌علی" در اهداء عضو فرزندشان قابل تقدیر و ستایش است/ ‌اهداء عضو در استان یزد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۲:۰۸:۱۱
کد خبر: ۸۹۸۰۱۵
استاندار یزد در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد "سجاد دوریش‌علی" ‌اهداء کننده ٩ ساله عضو، گفت: این اقدام خداپسندانه را هیچ زبانی یارای تقدیر نیست و امروز زندگی شش انسان و خانواده با اهداء اعضای سجاد عزیز احیاء شد و زندگی دوباره گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محمدعلی طالبی" در مراسم بزرگداشت زنده یاد "سجاد دوریش‌علی" اهدا کننده ۹ ساله عضو، گفت: به واسطه اقدام خداپسندانه خانواده درویش‌علی در اهداء اعضای سجاد عزیز به دیگران، او همچنان زنده‌ است و در کنار ما حضور دارد.

"طالبی" در ادامه سخنان خود افزود: از طریق رسانه‌ها متوجه این رویداد شدم و از آقای "زارع‌زاده" فرماندار مهریز خواستم تا جهت حضور و عرض تسلیت و همچنین تقدیر از این اقدام ایثارگرانه خانواده وی به خدمت‌شان برسیم.

استاندار یزد همچنین با تاکید بر اینکه این کار، نمونه‌ای عالی از ایثارگری مبتنی بر فرهنگ ماست، اظهار داشت: همه ما در فضای فرهنگ عاشورایی و عشق و ارادت‌ به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و همچنین در طی سال‌های دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و فداکاری بزرگ شده‌ و رشد و نمو کرده ایم.

وی همچنین تاکید کرد: روحیه ایثارگری همواره در طول تاریخ کشور به مراتب تجلی یافته و بدان افتخار کرده ایم.

"طالبی" در ادامه سخنان خود در این مراسم عنوان کرد: امروز اهداء عضو، حد اعلای ایثارگری در جامعه است که خوشبختانه ‌این رویداد ارزشمند در استان یزد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و خانواده‌ها نسبت به گذشته با رویکرد بهتری نسبت به اهداء عضو اقدام می‌کنند.

استاندار یزد همچنین با ستایش از اقدام خیرخواهانه خانواده درویش‌علی نسبت به اهداء عضو فرزند ٩ ساله‌شان، گفت: این کار خداپسندانه را هیچ زبانی یارای تقدیر نیست و امروز که اعضای بدن سجاد عزیز به شش نفر پیوند خورده، شش انسان و خانواده احیاء شده و زندگی دوباره گرفته اند.

وی با آرزوی صبر و تسلیت به این خانواده، ‌ادامه داد: برای همه اعضای خانواده سجاد عزیز آرزوی روحیه‌ بهتر و سلامت در ادامه زندگی دارم و می‌دانیم که سجاد را در همه لحظه‌ها در کنار خود احساس می کنند.

"طالبی" با ابراز امیدواری نسبت به تبدیل شدن بحث اهداء عضو به یک فرهنگ در جامعه تصریح کرد: خود من هم کارت اهداء عضو تهیه کرده‌ام و رضایت دادم تا در صورتیکه اتفاقی برای من افتاد این امر تحقق یابد.

استاندار یزد افزود: امیدوار هستم که این مسئله به گونه‌ ای در جامعه ما فرهنگ سازی شود که اگر خدای نکرده سانحه‌ ای برای کسی پیش آمد، حداقل کسانیکه براساس بیماری یا حادثه‌ ای عضوی را از دست داده و زندگی ‌شان وابسته به پیوند عضو است بتوانند از این اقدام خیرخواهانه بهره‌‌مند شوند.

وی همچنین ‌گفت: این روحیه ایثارگری که در گوشت، پوست و خون انسانها وجود دارد، به‌ واسطه فرهنگی‌ است که در کشور ما حاکم بوده و امیدوار هستیم تا بتوانیم این روحیه ایثارگری را همچون اقدام خانواده درویش‌علی در بین خودمان بیشتر از قبل ترویج دهیم.

استاندار یزد در پایان سخنان خود بار دیگر با تقدیر از اقدام خانواده این کودک ٩ ساله اهداء کننده عضو، عنوان کرد: بار دیگر از این روحیه ایثارگرانه خانواده درویش‌علی قدردانی می کنم و به برکت همین روزهای خاص که متعلق به حضرت اباعبدالله الحسین(‌ع) است از خداوند متعال می‌خواهم تا روح سجاد عزیز به واسط این امر خیر در شادی و آرامش باشد.

 

نظر شما