مدیر کل گمرکات کردستان:

سیاست های کنونی به صادرات ضربه خواهد زد

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۲:۳۶:۲۷
کد خبر: ۸۹۸۰۴۳
سیاست های کنونی به صادرات ضربه خواهد زد
مدیر کل گمرکات کردستان گفت: متاسفانه رویه الان به صورتی است که نه تنها از صادرات حمایت نمی‌کند بلکه با اعمال برخی سیاست‌ها به صادرات آسیب می‌زند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بختیار رحمانی‌پور روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌های صادرات، خود مانع صادرات است گفت: عوارض طرف عراقی یک طرف قضیه است اما گاهاً سیاست‌های غلطی در بحث صادرات از طرف خودمان اعمال می‌ شود.

مدیر کل گمرکات کردستان عنوان کرد: یک ماه قبل در بحث صادرات پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی ممنوعیت صادرات اعلام شد تا به نوعی بازار داخلی را تنظیم کنیم.

او گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، مسائل داخلی نباید روی صادرات تاثیر بگذارد، اما ما بخاطر تنظیم بازار صادرات را ممنوع می‌کنیم و با این کار به نوعی به روند صادرات لطمه می‌زنیم.

رحمانی‌پور گفت:‌ صادرات یک پروژه عظیمی است که تجار و بازرگان‌ها برای شناسایی و به دست گرفتن بازار فرآیند طولانی و هزینه‌برداری را طی می‌کنند لذا نباید اجازه دهیم به آسانی این بازار را بخاطر تنظیم بازار داخلی از دست بدهیم.

وی عنوان کرد: تنظیم بازار طی چند ماه اخیر در بحث صادرات و مبادلات مرزی تاثیر زیادی گذاشته است و متاسفانه رویه الان به صورتی است که نه تنها از صادرات حمایت نمی‌کند بلکه با اعمال برخی سیاست‌ها به صادرات آسیب می‌زند.

وی اذعان داشت: ترکیه در پنج ماهه گذشته 26 هزار تن تخم‌مرغ را از مرز بازرگان به سمت مرز باشماق ترانزیت کرده این در حالی است که در کردستان واحدهای تولیدی تخم‌مرغ داریم که به دلایل مختلف از جمله بالا بودن قیمت و یا عدم در دست گرفتن بازار در آن طرف نمی‌تواند صادرات انجام دهد.

مدیرکل گمرکات کردستان در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما روی بحث صادرات است تا زمانی که ترانزیت صادراتی در مرز وجود دارد هیچ دستگاهی روی رویه گمرکی دیگری کار نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز