نماینده مجلس عنوان کرد:

پیگیری مسائل مهم آب چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر نیرو

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۴:۴۱:۳۵
کد خبر: ۸۹۸۶۸۳
پیگیری مسائل مهم آب چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر نیرو
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، پیگیری مسائل مهم آب چهارمحال و بختیاری و بهره برداری از طرحهای مهم برق و آب را از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر نیرو به این استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: این سفر در راستای قولی که وزیر نیرو به مردم استان و نمایندگان برای پیگیری مسائل آب استان داده بود، روز سه شنبه بیست و ششم شهریورماه انجام می‌شود و وزیر از طریق هوایی از تعدادی از طرحهای آبی استان دیدن می‌کند.

وی تاکید کرد: با حضور وزیر نیرو، طرح پست برق سفیددشت بهره‌برداری میشود که این پست به عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذار مورد تاکید است.

به گفته وی، برای ایجاد این پست در منطقه سفیددشت، مسوولان استانی شرکت منطقه ای توزیع برق استان و وزارت نیرو تلاش های فراوانی داشتند و با بهرهبرداری از آن به عنوان یکی از زیرساخت های سرمایه گذاری، زمینه توسعه صنعت در این منطقه و حضور سرمایه گذاران تسریع می شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، بهرهبرداری از مجتمع آبرسانی "سیبک " شهرستان بروجن را یکی دیگر از مهمترین طرحهای مورد بهره‌برداری با حضور وزیر عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع، آبرسانی به چندین روستا در منطقه چغاخور عملیاتی می‌شود و این مجتمع آب شرب این روستاها را تامین می کند.

ربیعی، بهره‌برداری از طرحهای فاضلاب بلداجی و گندمان را از دیگر برنامه‌های مورد بهرهبرداری در سفر وزیر نیرو به شهرستان بروجن عنوان کرد و گفت: تکمیل طرحهای مذکور مطالبه مردم بخش بلداجی و گندمان بوده است و با تلاش های مسوولان و نماینده بروجن انجام مطالبه محقق شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری حقوق معوق کارکنان آب و فاضلاب روستایی را با حضور وزیر نیرو یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: در چند ماهه اخیر تعدادی از کارکنان زیر مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی حقوق خود را دریافت نکرده اند و در این زمینه با وزیر نیرو برای پرداخت حقوق این کارکنان بحث و رایزنی می شود و زمینه پرداخت و تامین اعتبار برای این معوقات بررسی خواهد شد.

به گفته وی، در چند سال اخیر طرحهای مهمی در استان در حوزه برق و آب اجرایی شده است و وزیر نیرو از این طرحها از جمله طرح مهم انتقال آب بن به بروجن دیدن میکند.

وی گفت: مهمترین مشکل طرح انتقال آب بن به بروجن محل آبگیر است که در استان اصفهان قرار دارد و مخالفت هایی که برای آزادسازی اجرای طرح در این منطقه است.

ربیعی، نشست اختصاصی وزیر نیرو با مجمع نمایندگان استان تعدادی از مسوولان را از برنامه های این سفر عنوان کرد و اظهار داشت : مجمع نمایندگان و استاندار چهارمحال و بختیاری همواره پیگیر مطالبات بحق مردم بویژه در موضوع آب هستند و علاوه بر پیگیری های قبلی، مکاتباتی با رییس جمهوری جهت دستور لازم برای حل مشکلات آب و جلسات متعددی با مسوولان ارشد کشور داشته‌اند و تا تحقق مطالبات بحق مردم استان تلاش لازم را خواهند داشت.

اجرای طرح ملی آب بن به بروجن به طول خط انتقال ۱۱۲ کیلومتر در سال ۹۱ به تصویب رسید و با بهره برداری از این طرح مشکل آب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری رفع می شود.

خشکسالی های ۹ سال متوالی این استان و خشکیدن و کاهش دبی بسیاری از منابع تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان موجب شده تا این طرح ملی اجرایی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز