مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی:

سوء‌مدیریت عامل اصلی بروز مشکل در شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۳:۰۶:۰۳
کد خبر: ۸۹۹۱۵۹
سوء‌مدیریت عامل اصلی بروز مشکل در شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نوسانات اقتصادی همواره مشکلاتی را در استان‌ های صنعتی به همراه داشته و این استان با ماهیت صنعتی در سال‌های اخیر مشکلاتی در این زمینه داشته است.

به گزارش برنا از اراک ، محمدتقی آبایی هزاوه در جمع خبرنگاران ، بیان کرد: سوء‌مدیریت عامل اصلی بروز مشکل در شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است و  این مشکلات به‌دلیل واگذاری غیرکارشناسی و رها شدن مشکلات این واحدها در سنوات قبل به وجود آمده است.

وی با یادآوری مشکلات کارگری در شرکت هپکو اراک افزود: مسئولان استان مرکزی حق را به کارگران داده و معتقد هستند که باید به مشکلات این قشر با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران هپکو باید مشکلات خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند تا از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری شود.

آبایی  در خصوص برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره )در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد:  ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان برای خدمت و مشارکت در این کنگره آماده است.

وی ادامه داد: اجلاسیه ۲۶۹ شهید کارگری استان مرکزی ابتدای سال ۹۵ به‌عنوان نخستین برنامه این کنگره با همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سپاه روح‌الله استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوان دولت هستندو رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار این اداره قرار دارد و اجازه سوء استفاده سیاسی داده نمی‌شود.

آبایی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی در سال جاری با تلاش مسئولان و دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصادی کشور در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

آبایی گفت: ۵۷ واحد صنعتی استان مرکزی درسال جاری  با ۱۶۴ ماه حقوق معوقه کارگری وجود دارد که شمار آن‌ها در مدت مشابه پارسال  ۶۴ شرکت ۲۴۰  ماه حقوق معوقه بوده است.

 وی ادامه داد: ۱۱ واحد صنعتی در سال جاری دارای یک ماه حقوق معوقه هستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ مورد تجمع کارگری امسال در این استان وجود داشته که شمار آن‌ها در مدت مشابه پارسال ۱۸ مورد بوده است.

 

نظر شما