معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

ارسال کالا های ورزشی به بیش از هزار مدرسه کردستان/ ۱۳ کلاس ورزش در کردستان راه اندازی شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۴:۱۳:۰۵
کد خبر: ۸۹۹۲۲۵
ارسال کالا های ورزشی به بیش از هزار مدرسه کردستان/ ۱۳ کلاس ورزش در کردستان راه اندازی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: 26 قلم کالای ورزشی به بیش از یک هزار مدرسه استان کردستان ارسال و در این راستا 13 کلاس تربیت بدنی در کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ افشین خوشگوار صبح امروز در مراسم ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس استان کردستان با عنوان کاروان مهر با نشاط و همچنین آیین افتتاح طرح کلاس تربیت بدنی در سازه مدرسه، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تجهیز مدارس مناطق محروم و یا کم برخوردار بوده و ارسال تجهیزات پزشکی با اولویت مدارس این مناطق صورت گرفته است.

وی افزود: به طور همزمان امروز ۲۶ هزار قلم کالای ورزشی مشتمل بر توپ انواع رشته های ورزشی، تنیس، راکت بدمینتون، شطرنج، دارت، طناب بازی، میله دروازه، میله تور والیبال، میز تنیس، حلقه بسکتبال و دیگر اقلام ورزشی به مناطق شانزده گانه آموزش و پرورش کردستان ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اجرای این طرح هزار و ۴۰۰ مدرسه تحت پوشش تجهیزات ورزشی مختلف قرار می گیرند، ادامه داد: برای اجرای این طرح که برای چهارمین سال متوالی است که در این استان اجرا می شود، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

خوشگوار در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح کلاس تربیت بدنی در سازه مدرسه اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح هر مدرسه ای که فضای مازاد و بدون استفاده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع داشته باشد، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا آن را تجهیز کند.

وی با اشاره به اینکه تجهیز مدارس دخترانه به این تجهیزات با توجه به کمبود تحرک این قشر از اولویت های آموزش و پرورش است، بیان کرد: تا نیمه اول مهر ماه سال جاری ۱۳ مدرسه ابتدایی در استان تجهیز می شوند که سعی می کنیم تا پایان سال تحصیلی جدید این تعداد را با افزایش اعتبارات این بخش به ۳۲ مدرسه برسانیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: برای تجهیز هر کدام از این کلاس ها بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می شود که دانش آموزان می توانند در کنار فراگیری دروس پایه، ورزش پایه را نیز فرا گیرند.

نظر شما