به همت اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد:

نشست هم اندیشی سالیانه دبیران سمن های جوانان استان سمنان و تقدیر از عملکرد آنان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۳:۴۶
کد خبر: ۹۰۰۰۳۶
نشست هم اندیشی سالیانه دبیران سمن های جوانان استان سمنان و تقدیر از عملکرد آنان در سال ۹۷
به همت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان، نشست هم اندیشی سالیانه دبیران سمن های جوانان استان سمنان و تقدیر از عملکرد آنان در سال 97 با حضور بیش از 75 سازمان مردم نهاد جوانان در عمارت تاریخی بادگیر سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، به همت اداره کل ورزش و جوانان نشست هم اندیشی سالیانه دبیران سمن های جوانان استان سمنان و تقدیر از عملکرد آنان در سال 97 با حضور بیش از 75 سازمان مردم نهاد جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین و مسئولین استانی در عمارت تاریخی بادگیر سمنان برگزار شد.

در این نشست 3 ساعته، در ابتدا مصطفی مرادی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان ضمن خوش آمدگویی به بیان مهمترین موضوعات حوزه جوانان در یک سال گذشته و نیز برنامه های آتی این معاونت پرداخت. وی تعداد سمن‌های هدف استان سمنان را نسبت به جمعیت جوانان استان که ۲۴۱۸۶۳ نفر  است، ۴۸ سمن عنوان کرد و گفت: استان سمنان با پیشی گرفتن از هدف، در حال حاضر ۷۵ سمن جوانان را داراست که ار این تعداد ۳۶ درصد را بانوان و ۶۴ درصد را آقایان تشکیل می دهند. همچنیناز جمله هدف گذاری ها و نیز برنامه های آتی معاونت جوانان عبارت است از: اردوی تشکیلاتی مشهد مقدس، انتخابات مجمع سازمان های مردم نهاد، برون سپاری و تفویض امور به سمن ها جهت جلب مشارکت بیشتر، توسعه کمی و کیفی سمن ها در شهرستان ها، حمایت از طرح های بدیع سمن ها، حمایت ویژه از طرح های کارآفرینی و معرفی سمن ها به سایر دستگاه ها و برگزاری نشست های هم اندیشی با مدیران دستگاه های اجرایی. 

در ادامه شش نفر از دبیران سمن های جوانان استان به نمایندگی از سایر تشکل های مردم نهاد به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند. اهم مطالب ارائه شده در این بخش عبارت است از: لزوم تکمیل ساخت خانه جوان در سمنان و تجهیز خانه جوانان شاهرود و پیگیری راه اندازی خانه جوانان در سایر شهرستان های تابعه، توجه بیشتر به سمن ها و طرح های مرتبط با حوزه کارآفرینی و مهارت آموزی، تخصیص بودجه متوازن و تاکید بیشتر بر ستادهای ساماندهی در سطح استان و شهرستان های تابعه.

در انتهای بخش نخست نشست، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان به جمع بندی مباحث طرح شده در نشست پرداخت. ایشان ضمن تشکر از برپایی چنین نشست مهم و کارآمد در حوزه جوانان، بر لزوم هم افزایی و مشارکت هرچه بیشتر سمن های جوانان در فعالیت های داوطلبانه با رویکرد پیشگیری و حل آسیب های اجتماعی پرداخته و بیان داشت: سازمان های مردم نهاد باید سعی کنند اثر بخشی و کارایی سازمان خود را بهبود بخشند. برای افزایش اثر بخشی باید تعیین هدف، سیاست گذاری و برنامه ریزی به درستی و با دقت و ظرافت های لازم انجام شود و در افزایش کارایی چهار محور اساسی مشارکت، مدیریت، جذب و نگهداری عضو و بستر سازی کار کنند.

ایشان در انتها به برگزاری موفق نمایشگاه هفته دولت و پیوند ورزش و جوانان در این نمایشگاه و عملکرد سال گذشته در جوانان و کسب رتبه دوم استان سمنان در کشور در بحث تعداد سمن های جوانان و تقدیر مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت از استان سمنان به عنوان 10 استان فعال و همچنین رتبه اول کشور در برگزاری ستادهای ساماندهی شهرستانی اشاره کرد.

در بخش دوم نشست، از دبیران سمن های جوانان استان، روسای ادارات و کارشناسان جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان های تابعه بابت عملکرد آنان در سال 97 تقدیر شد و در بخش ویژه نیز  به مناسبت هفته دفاع مقدس از رزمندگان اداره کل ورزش و جوانان تقدیر شد. در انتها نیز این نشست با اقامه نماز و ضیافت شام به پایان رسید.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز