دیده شدن ویروس لکه سفید در برخی مزارع پرورش میگوی بوشهر

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۰:۰۱:۱۴
کد خبر: ۹۰۰۶۲۷
دیده شدن ویروس لکه سفید در برخی مزارع پرورش میگوی بوشهر
بیماری لکه سفید به برخی مزارع پرورش میگوی استان بوشهر نفوذ کرده، اما مسئولان دامپزشکی می‌گویند با برداشت سریع و رعایت ضوابط بهداشتی می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری برنا؛ بیماری لکه سفید به صورت نشانه‌هایی روی پوست میگو ظاهر می‌شود و آن را از بین می‌برد، اما زیانی به انسان وارد نمی‌کند.

با توجه به اینکه عامل این بیماری، ویروس است، فقط باید با رعایت اصول بهداشتی از ورود آن به مزارع میگوی پرورشی جلوگیری کرد.

امسال تا مرداد شرایط خوب بود و دامپزشکی هم خبر داد که بیماری در مزارع پرورش میگو دیده نشده است، اما مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در گفتگو با ایسنا گفته است، از اواسط شهریور، لکه سفید در برخی مزارع این استان دیده شد.

مرتضی بحرانی تنها راه مقابله با لکه سفید را برداشت سریع و قرنطینه می‌داند؛ یعنی اینکه هیچ فرد یا چیزی از مزارع آلوده به مزارع پاک منتقل نشود.

چند روزی است که برداشت میگو از برخی مزارع پرورشی استان بوشهر آغاز شده و با توجه به هشدار درباره سرایت ویروس لکه سفید، پرورش دهندگان مجبورند پیش از آن که لکه سفید سایه سیاهش را بر سر مزارع بیفکند، آن‌ها را به سرعت برداشت کنند حتی اگر به اندازه اقتصادی نرسیده باشند.

استان بوشهر که بیش از ۲۰ سال پیش پرورش میگو را آغاز کرده، رتبه نخست تولید این آبزی را در کشور دارد.

پارسال ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی از ۴۸۰۰ هکتار مزرعه استان بوشهر برداشت شد و برای امسال هم پیش بینی شده بود تولید این آبزی به ۲۷ هزار تن برسد.

ویروس لکه سفید یک بار سال ۸۴ به جان مزارع استان بوشهر افتاد و میگو‌ها را از بین برد و یک بار هم سال ۹۴، میزان تولید را به کمتر از نصف کاهش داد.

سال ۹۵ هم لکه سفید وارد مزارع پرورش میگو شد، اما زیانش زیاد نبود و پنج درصدی از تولید را کم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز