نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی:

طرح توسعه مس سونگون ادامه می یابد/ تمدیدهای پی در پی پروانه اکتشاف فرصت نقش آفرینی سرمایه گذاران واقعی معدن را سلب کرده است

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۲۰:۲۵
کد خبر: ۹۰۰۷۳۲
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه مس سونگون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،رضا علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: عملیات احداث طرح توسعه مس سونگون از سال ۸۹ کلید خورد و میزان پیشرفت کار به ۱۰ درصد رسید در آن سال‌ها کارخانه ذوب اسید سولفوریک و پالایشگاه کلید زده شد و متاسفانه با توجه به سیاست‌های شرکت مس شاهد توقف طرح های توسعه ای در سال‌های بعد بودیم.

وی ادامه داد :طرح های توسعه مس سونگون همزمان با دوره ای بود که دلار تنها یک هزار تومان بود اما امروز شاهد افزایش قابل توجهی از هزینه ها برای توسعه مجموعه هستیم.

علیزاده با اشاره به از سرگیری دوباره اقدامات توسعه ای مس سونگون در سال‌های اخیر گفت: توسعه مجموعه از سال ۹۵ دوباره آغاز شده است وبا برگزاری مناقصه ای طرح توسعه مس سونگون توسط یک شرکت چینی که دارای فناوری بسیار پیشرفته در این خصوص است اجرایی می شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح های توسعه مس سونگون شامل زنجیره‌ای از کارخانه ها است که کنسانتره ۲۵ درصد خلوص را تبدیل به شمش با خلوص بالای ۹۹ درصد می کند.

علیزاده با اشاره به دغدغه های خاص مردم ورزقان و خوارجه در خصوص اتمام جاده خواجه_ورزقان گفت: این پروژه در سال ۹۰ تصویب و در سال ۹۱ به پیمانکار داده شد اما متاسفانه تا سال ۹۵ میزان پیشرفت آن زیر ۱۰ درصد بود با پیگیری های صورت گرفته از سال ۹۶ دوباره کار شروع شده و پیش بینی می‌کنیم که این جاده تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود.

وی با اشاره به نقشه تاثیر گذاری مجموعه مس سونگون در توسعه صنعتی ای منطقه افزود: بدون شک این مجموعه باید به وظایف اجتماعی خود در این منطقه عمل کند و شاهد بودیم که در جاده خواجه ورزقان نیز این مجموعه به تعهد خود نسبت به اجرایی کردن بخشی از بزرگراه عمل کرده است و شاهد سرعت گرفتن پروژه هستیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تمدید های پی در پی پروانه اکتشاف گفت: برخی از افراد با راهکارهای متعددی پروانه های اقتصاد را به صورت متمادی کمک می‌کند تا در فرصت مناسب با مبلغ های قابل توجهی مجموعه را واگذار کنند اما تمدیدهای پی در پی پروانه اکتشاف فرصت نقش آفرینی سرمایه گذاران واقعی معدن را سلب کرده است.

وی گفت: قانون در این خصوص به صورت شفاف مدت زمان تمدید را اعلام کرده است اما این افراد با ترفندهای مختلف ای تلاش می کنند تا فرصت بیشتری در اختیار داشته باشند.

وی همچنین از پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکل آب شرب و کشاورزی شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته آبرسانی جدیدی در منطقه تعریف شده و ردیف بودجه جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است ظرف حداکثر یک و نیم تا دو سال آینده ورزقان و ۶۵ روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز