رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان سمنان در گفتگو با برنا مطرح کرد:

جام خوشه چین بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای ورزشی و ارتقای نشاط اجتماعی در روستاهای استان سمنان

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۵:۲۵:۰۵
کد خبر: ۹۰۱۴۶۱
جام خوشه چین بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای ورزشی و ارتقای نشاط اجتماعی در روستاهای استان سمنان
محمود علیزاده رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان سمنان در گفتگو با خبرگزاری برنا از سمنان برگزاری جام خوشه چین را شروعی مناسب برای شناسایی استعدادها و ارتقای نشاط اجتماعی در روستاها دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، محمود علیزاده رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان سمنان درگفتگو با خبرگزاری برنا برگزاری جام خوشه چین را شروعی مناسب برای شناسایی استعدادها و ارتقای نشاط اجتماعی در روستاها دانست و بیان داشت: از سال گذشته وزارت ورزش و جوانان بر این موضوع تاکید جدی داشته و با برپایی جام خوشه چین، رونق ورزش روستایی و کشف استعدادهای نهفته در این مناطق را هدف گذاری کرده است.

علیزاده ادامه داد: این مسابقات در پنج رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، هفت سنگ، دومیدانی و چوب کشی در سطوح بخش، شهرستان، استان، منطقه ای و کشوری در بین جوانان روستایی برگزار می شود که در استان سمنان نیز این مسابقات تا سطح استانی و با حضور حدود 300 ورزشکار برگزار شد که منتخبان آن به مرحله منطقه ای و کشوری اعزام خواهند شد.

در استان سمنان، مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان در چهار روستای مومن آباد، جزن، هشت آباد و مغان به مدت چهار هفته انجام شده و اختتامیه آن به همراه تقدیر از نفرات اول تا سوم در همه رشته های ورزشی در روستای مومن آباد برگزار شد.

علیزاده افزود، تاکید هیئت استان بر برگزاری این مسابقات در مناطق روستایی بوده تا توانمندی های روستایی در استان سمنان به یک باور تبدیل شود. لازم به ذکر است دهیاری ها و شوراهای روستایی که میزبان مسابقات بودند، کمال همکاری را با برگزار کنندگان مسابقات داشتند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان در ارزیابی این جام خوشه چین، برگزاری چنین مسابقاتی را در روستاها یک گام مثبت و یک شروع خوب در این بخش دانسته و بیان داشت با توجه به اینکه امسال برای اولین بار این مسابقات برگزار شد ارزیابی کمیت کار و میزان گستردگی و استقبال روستاییان از این مسابقات اهمیت بیشتری دارد تا ارزیابی کیفیت مسابقات. هر چند مسابقات از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و کمک کرد بسیار از استعدادهای رروستایی که دسترسی و فرصتی برای شناسایی و عرضه توانمدی های خود نداشتند، به جامعه ورزش استان معرفی شوند.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

 

نظر شما