آغاز کار ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی سمنان

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۲:۰۰:۲۱
کد خبر: ۹۰۱۸۳۶
آغاز کار ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی سمنان
ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان گفت : در اجرای ماده 67 قانون انتخابات، این تشکیلات قضایی با هماهنگی ناظرین شورای نگهبان و هیات اجرایی و با ریاست رئیس کل دادگستری استان،معاون وی بعنوان دبیر، دادستان مرکز استان و عضویت نمایندگان شورای نگهبان، استانداری، نیروی انتظامی، بسیج ، سازمان قضائی نیروی های مسلح، اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و صداوسیما فعالیت می کند.
به گفته علی دارینی ، ستادهای شهرستانی نیز با اعضای متناظر ستاد استانی تشکیل می شود و با اختصاص شعبه و قاضی ویژه در صورت وقوع تخلف و جرم بدون نوبت و در اولویت رسیدگی می شود.
وی وظایف اصلی این ستاد را تمرکز روی پیشگیری از تخلفات و جرایم دانست و تاکید کرد : 12 مسئولیت بر اساس تخصص اعضای ستاد در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال بر عهده آن است.
محمدشریف ابراهیمی دادستان مرکز استان سمنان نیز در نخستین جلسه استانی این ستاد بر پایش و رصد مداوم و مستمر فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد : بسیاری از سیاه نمایی ها و بد اخلاقی ها و تخلفات و جرایم در قالب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شکل می گیرد که باید با اقدامات پیشگیرانه این ستاد و آموزش و توجیه فعالان این عرصه از آن جلوگیری کرد.
تعدادی از اعضای ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص انعکاس رسانه ای فعالیت ستاد، جدول برنامه ها و جلسات ستاد، بهره گیری از توان و تخصص افراد غیر عضو در حوزه مشاوره و احصاء و اصلاح و به روز رسانی برخی ضوابط و مقررات بر اساس شرایط استانی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز