مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان:

۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات در دولت تدبیر و امید به مردم کردستان پرداخت شده است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۷:۳۹:۵۲
کد خبر: ۹۰۲۰۴۵
۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات در دولت تدبیر و امید به مردم کردستان پرداخت شده است
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 11 هزار و 76 فقره تسهیلات به مبلغ 186 میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ جعفر شرف خانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج گفت: صندوق کار آفرینی امید در کردستان در سال گذشته توانست رتبه پنجم کشور در پرداخت تسهیلات، رتبه پنجم کشوری در وصول مطالبات و رتبه چهار کشوری در زمینه حقوقی و مسائل مختومه کردن وصولی‌ها را داشته‌ است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان عنوان کرد: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 11 هزار و 76 فقره تسهیلات به مبلغ 186 میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

به گفته وی، 15 هزار فقره تسهیلات در مجموع در بازه زمانی یاد شده به متقاضیان پرداخت شده است که سه هزار و 515 فقره از این میزان تسهیلات ازدواج، دو هزار و 94 فقره در حوزه درمان پرداخت شده است.

شرف خانی گفت: سهم بانک کارآفرینی امید از تسهیلات اشتغال روستایی 73 میلیارد تومان اعتبار بود که کل این مبالغ کارسازی شد.

او اظهار داشت: 65 درصد تسهیلات به بخش کشاورزی، 10 درصد به صنعت، 10 درصد گردشگری و 15 درصد به خدمات اختصاص پیدا کرده است که طرح‌های مختلفی تعریف و تسهیلات خوبی هم پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: دولت تاکید فراوانی بر اجرا و عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری در خصوص رونق تولید دارد و این مهم به صورت ویژه در دستور کار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل عدم انحراف از مسیر اصلی و ایجاد شغل واقعی بخش قابل توجهی از سهم استان در بحث تسهیلات اشتغال روستایی به صندوق کارآفرینی امید اختصاص پیدا کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کردستان خاطرنشان کرد: در بحث روستای بدون بیکار، کارگروه ویژه ای در سطح استان فعال شده که در مرحله اول 600 صندوق خرد محلی در دستور کار قرار گرفت که در هر شهرستان سه روستا هدف گذاری شده است.

به گفته شرف خانی، معتقدیم موفقیت در این حوزه بسته به میزان همکاری خود مردم روستاها دارد که امیدواریم این ظرفیت به نحو احسن فراهم شود.

وی اذعان داشت: کسب و کاری که نتواند با کارمزد چهار درصد ادامه حیات بدهد قطعا در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز