۳۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی بوشهر ایجاد شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۲:۱۸:۲۱
کد خبر: ۹۰۴۵۸۵
۳۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی بوشهر ایجاد شد
براساس شاخص‌های ابلاغی سازمان های محیط زیست و صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکنون ۳۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهرگفت: از این میزان فضای سبز سه هکتار مسال احداث شده که براساس شاخص‌های ابلاغی است.

مهدی صفوی با تاکید بر لزوم  توجه به محیط زیست و فضای سبز اظهارداشت: از مهمترین اثرات فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تصفیه آلودگی‌های احتمالی صنعتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا، جذب گرد و غبار حفظ سیمای مطلوب شهرک‌هاست.

وی ادامه داد: مشکلات زیست محیطی استان بوشهر از جمله کمبود سرانه فضای سبز، آب، آلودگی‌های زیست محیطی بویژه هوا به دلیل  وجود صنایع آلاینده، ضرورت ایجاد و گسترش هرچه بیشتر فضای سبز را دو چندان می‌کند.

صفوی تاکید کرد: ۲۵ درصد از مجموع مساحت شهرک‌های صنعتی به‌منظور توسعه فضای سبز و رفع آلودگی‌های کنترل شده ناشی از فعالیت‌های صنعتی اختصاص یافته است طوریکه ۱۰ درصد از مساحت عمومی و ۱۵ درصد از زمین‌های داخل واحدهای صنعتی به فضای سبز اختصاص و توسط  واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.

وی افزود: کاشت درخت در بیشتر شهرک‌های صنعتی به‌ دلیل کیفیت و قابلیت پایین باغبانی، کشاورزی و نامناسب بودن خاک بستر، بسیار سخت و به همین دلیل و وجود این میزان فضای سبز در شهرک ها و نواحی صنعتی بوشهر بسیار ارزشمند است.

صفوی گفت: دراین شهرک‌ها از گونه‌های مقاوم و سازگار با محیط کم آب مانند نخل، مرکبات، شمشاد، بنجامین، کنئوکارپوس و چمن کاری با طراحی منظر و محیط استفاده شده  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز