گزارش برنا؛

سیر نزولی تنیس روی میز کردستان/ آژیر خطر برای تنیس روی میز کردستان به صدا در آمد

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۱:۲۹
کد خبر: ۹۰۴۶۴۷
سیر نزولی تنیس روی میز کردستان/ آژیر خطر برای تنیس روی میز کردستان به صدا در آمد
تنیس روی میز کردستان همواره جزو افتخارات این رشته در کشور بوده است که در چند سال اخیر دچار حاشیه ها و روند نزولی را طی کرده است و این موضوع منجر به احساس نگرانی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان در خصوص این هیات شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ تنیس روی میز، رشته ای که در گذشته کردستان را با آن می شناختند و از دیرباز تا کنون چهره های شاخصی را در کشور داشته است.

فواد کاسب، خانواده لطف الله نسبی، بهنام رحمت پناه، متین حیدری و دیگر ورزشکاران شاخص این رشته از چهره های مطرح تنیس روی میز کردستان در سطح ملی و بین المللی هستند که این رشته را در کردستان با این افراد می شناسند.

تنیس روی میز کردستان از ابتدا فعالیت خود تا اواسط دهه 90 توانست خود را در اوج نگه دارد و ورزشکاران این رشته همواره از مدال آوران رده های مختلف کشور بودند.

این رشته ورزشی در چند سال اخیر و در اواسط دهه 90 با توجه به حاشیه ها و مشکلات درون هیات دستخوش تغییرات در راس بدنه خود بود به گونه ای که از سال 96 تا 97 سه مجمع انتخابات برای تنیس روی میز در کردستان برگزار شد.

مجمع انتخابات هیات هندبال استان کردستان

عمر ریاست هیچ کدام از روئسای هیات تنیس روی میز کردستان در چند سال اخیر به پایان دوره خود که هیچ حتی به یک سال هم نرسید که از سوی مجمع، رئیس آن برکنار و انتخابات جدیدی برای این هیات انجام می گرفت.

با ورود مدیران دولتی در چند سال اخیر به هیات های ورزشی تنیس روی میز کردستان نیز به این مهم دامن زد و فردی را برای تصدی هیات استان برگزید که ریاست شورای اسلامی شهر سنندج را برعهده داشت.

جلال شریعتی پس از گذشت یک دوره شش ماهه سرپرستی در این هیات سرانجام در 23 اردیبهشت ماه 97 با کسب 17 رای ماخوذه و اکثریت آرا به عنوان رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد.

هرچند تجربه در کردستان ثابت کرده است که درصد بسیار اندکی از مدیران دولتی می توانند در هیات های ورزشی موفق شوند و بسیاری از آنها به دلیل مشغله کاری و بهره گیری از نحوه مدیریت اداری در هیات های ورزشی امکان موفقیت را از دست می دهند.

هیات تنیس روی میز کردستان با وجود در اختیار داشتن سه مکان دولتی روند نزولی را در یک سال گذشته طی کرده است اما با این وجود سریال انتخاب مدیران دولتی در هیات های ورزشی تمامی ندارد و با حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان همراه می شود.

روند فعلی تنیس روی میز کردستان نگران کننده است

photo_2019-09-29_14-11-26

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز روز شنبه ششم مهر ماه در جلسه مجمع عمومی سالیانه هیات تنیس روی میز استان کردستان که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه لازمه رسیدن دوباره به اوج، همکاری و اتحاد همه اعضای هیات تنیس روی میز کردستان است، افزود: یکی از استان‌هایی که از نظر بعد قهرمانی جایگاه بالایی دارد شاید به اندازه کردستان در مدیریت تنیس روی میز کشور سهیم نیست و این مسئله نفوذ استعدادهای کردستان را در این رشته نشان می‌دهد.

او ضمن اظهار نگرانی در خصوص وضعیت حاکم بر تنیس روی میز استان کردستان، افزود: متاسفانه روند فعلی حاکم بر رشته تنیس روی میز در استان کردستان موجب نگرانی جدی ماست و باید برای جبران این وضعیت و رسیدن به روزها و شرایط بهتر برنامه ریزی مناسبی از سوی مسئولان و مدیران امر قرار گیرد.

صبحت های انجام گرفته از سوی اعضا در این مجمع نشان از نارضایتی خانواده تنیس روی میز استان از عملکرد هیات استان و برنامه های آن دارد که می بایست هیات استان تجدید نظری در روند برنامه ریزی های خود داشته باشد.

اکثریت هیات های شهرستانی معتقد هستند که توجه بیش از اندازه ای به هیات شهرستان سنندج نسبت به دیگر شهرستان های استان می شود و رئیس هیات تنیس روی میز استان نیز باید فعالیت این هیات ها را در نظر داشته باشد زیرا شهرستان ها به عنوان بازوان هیات استان عمل می کنند و می توانند باعث موفقیت یا پس رفت آن باشند.

امید است، رئیس هیات تنیس روی میز کردستان با بهره گیری از نیرو های جوان در هیات بتواند در مجمع سالیانه آینده رای اعتماد اکثر اعضا را دریافت کند و این رشته را در کردستان در تمامی رده ها به اوج خود بازگرداند.

گزارش از مبین پیمانکار

نظر شما