صدور مجوزهای فنی و مهندسی در استان سمنان ۷۰درصد رشد داشته است

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۱۲:۱۴
کد خبر: ۹۰۵۱۶۳
صدور مجوزهای فنی و مهندسی در استان سمنان ۷۰درصد رشد داشته است
رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از رشد 70درصدی در صدور جواز و پروانه فنی و مهندسی در این استان در شش ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی میرکو با اعلام این خبر گفت: در شش ماه گذشته ،تعداد 11 مجوز فنی و مهندسی مشتمل بر 3 فقره جواز ، 6 فقره پروانه و 2 فقره نیز تمدید در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، 70درصد رشد داشته است.

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تعداد 20 فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه ( R&D ) در شش ماه گذشته در استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، 13 درصد رشد نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب انجام می گردد و همچنین دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند .

مهدی میرکو بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در استان سمنان 46 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت می باشند و در جهت گسترش دانش و فناوری برپایه ایجاد اشتغال و نوآوری در سطح استان حمایت از این واحدهای دانش بنیان با هماهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بسیار اهمیت و امری ضروری است.

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان در پایان با اشاره به به فراخوان ملی سالیانه دارندگان جواز و پروانه های فنی و مهندسی تصریح کرد: این فراخوان همه ساله از سوی وزارت صمت و در گرامیداشت روز پژوهش انجام می شود که طی این فراخوان واحدهای نمونه فنی و مهندسی به دبیرخانه جشنواره اعلام و به برگزیدگان ملی و استانی جوایز نفیسی تعلق می گیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز