استاندار کردستان:

رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه ریزی برای کودکان است

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۳:۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۰۵۲۰۷
رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه ریزی برای کودکان است
استاندار کردستان گفت: نیازهای کودکان با نیازهای ما بسیار متفاوت است و برنامه ریزی های متناسب نیاز دارد زیرا رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه ریزی برای کودکان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سنندج برگزار شد، گفت: اگر برخورد نسنجیده ای با کودکان شود بر آینده آنها تاثیرات منفی خواهد داشت، لذا می طلبد برنامه ریزی مناسبی برای آنها شود تا در آینده جامعه سالمی داشته باشیم.

وی همچنین یادآوری کرد: نیازهای کودکان با نیازهای ما بسیار متفاوت است و برنامه ریزی های متناسب نیاز دارد، که در این راستا توجه و استفاده از تجربه کشورهایی که آسیب های کمتری در حوزه کودکان دارند می توانند به ما کمک کند.

استاندار کردستان، از روانشناسان، وکلا، انجمن های مردم نهاد و فعالان حوزه کودک خواست به کمک دستگاه های دولتی بیایند تا در کنار هم برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

مرادنیا در ادامه گفت: در کردستان با توجه به عدم توسعه یافتگی و همچنین رشد حاشیه نشینی، با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

وی، اقدامات بهزیستی در خصوص کودکان بی سرپرست، بدسرپرست را خوب اما ناکافی ارزیابی کرد و در این راستا از آموزش و پرورش، سمن ها و سایر دستگاه ها و انجمن های مرتبط، خواست با همکاری بیشتر، در راه احقاق حقوق کودکان قدم بردارند.

مرادنیا، پراکنده کاری را علت عدم دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه حقوق کودک دانست و از همه فعالان و دلسوزان این حوزه در استان، خواست علاوه بر این کنفرانس، نشست های دیگری در راستای احقاق حقوق کودکان و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز