معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

یزد از استان‌های سر‌آمد کشور در ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی است

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۲:۳۶:۳۵
کد خبر: ۹۰۵۶۷۸
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در همایش بوم‌گردی و فعالان حوزه گردشگری استان گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته و برای اشتغال روستاها بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داد که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  یزد؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان یزد، ‌بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سال گذشته و برای اشتغال روستاها بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داد که ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن ‌تحقق یافته و ابلاغ شده است.
"محمد امید" ‌ادامه داد: از کل این مبلغ ‌یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه بوده است و پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: با توجه به تسهیلاتی که در دولت تدبیر و امید برای اشتغال روستاییان تخصیص داده شد، شاهد مهاجرت معکوس در سال‌های جاری از شهر به روستا‌ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در روستاها در ۴۰ سال گذشته انجام شده و درحال حاضر ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۶۰ هزار آبادی در کشور داریم و بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور در روستاها سکونت دارند.
امید ادامه داد: درحال حاضر تمام روستاهای کشور ‌دارای برق هستند، همچنین بیش از ۹۳ درصد از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند و  به ۸۶ درصد از روستاهای کشور گاز رسانی شده که قبل از دولت تدبیر و امید این تعداد تنها ۱۵ درصد بود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ‌گفت: همه روستاها مراکز آموزشی دارند، مرکز بهداشت در ١٠٠ درصد روستاهای کشور وجود دارد و بالای ۹۰ درصد راه‌های روستایی هم ایجاد شده اما علی‌رغم همه این توجهات متاسفانه جمعیت روستاها تخلیه می‌شد و روستاییان درحال مهاجرت به شهرها بودند.
وی ‌افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با تسهیلاتی که برای اشتغال روستاییان داده شد، این روند معکوس شد، در سال ۹۶ سهم روستاها از اشتغال کشور ۵ درصد بود و در سال ۹۷ به ۲۳ درصد رسید و این یعنی منابع اشتغال روستاییان در جای خود هزینه شده و بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان ویژه توسعه گردشگری روستایی ‌اختصاص یافته است.
امید خاطرنشان کرد: از این مبلغ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان آن سهم استان یزد بوده و این استان در جذب منابع از استان‌های خوب کشور است، ‌یزد از استانهای سرآمد کشور در ایجاد واحدهای بوم گردی می باشد و در بخش گردشگری نیز در ردیف استان‌های نخست کشور قرار دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان سخنان خود ‌گفت: بیش از ۱۲۰ واحد بوم‌گردی در استان یزد وجود دارد و همین تعداد نیز در دست اقدام و احداث است بنابراین این استان خاستگاه بومگردی کشور است و همراه شدن این تعداد بوم‌گردی با مهمان نوازی، برخورد خوب و مهربانی مردم یزد با گردشگران، موجب شده موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری به‌دست آورند.
گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان حوزه گردشگری و بوم‌گردی استان، پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز