ثبت ۱۳۶ مورد شکایت خودرویی در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۳:۲۸:۳۹
کد خبر: ۹۰۶۲۵۸
ثبت ۱۳۶ مورد شکایت خودرویی در استان سمنان
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت 136 مورد شکایت مردمی در بخش خودرو در شش ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحایی با اشاره به تحلیل فراوانی شکایات دریافتی افزود: از مجموع شکایات واصله به ستاد خبری سازمان ، بیش از نیمی از آن مربوط به تاخیر در زمان تحویل بوده است که از سوی شرکتهای خودرویی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 58درصد شکایات مربوط به تاخیر در تحویل ، 18درصد مربوط به افزایش قیمت ، 14درصد مربوط به گارانتی و ضعف در خدمات پس از فروش و 7درصد مربوط به عدم استرداد وجه و 3درصد نیز مربوط به ضعف در کیفیت خودرو بوده است و گروههای خودرویی سایپا ، ایران خودرو و مدیران خودرو بیشترین شکایات دریافتی را داشته اند.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه از انجام 95 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی درسطح استان طی شهریور ماه سال جاری خبرداد.

وی افزود: از مجموع 95 مورد گشت مشترک بازرسی ، تعداد 114 مورد تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، عرضه خارج از شبکه وغیره کشف شده است.

مهدی یحیایی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر 585 میلیون و 200 هزار ریال ذکر کرد و گفت: آرد و نان ، سوخت ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک و کیف و کفش ، لوازم التحریر و مواد غذایی از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک است.

 

نظر شما