سفیر جمهوری آذربایجان در ایران:

آماده گسترش همکاری با تبریز هستیم

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۵:۱۷:۲۵
کد خبر: ۹۰۶۳۷۱
آماده گسترش همکاری با تبریز هستیم
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از آمادگی این سفارت خانه برای گسترش همکاری ها با ایران و بویژه استان آذربابیجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  بنیاد حسین اف در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به اینکه تبریز همیشه در جمهوری آذربایجان از اهمیت و اعتبار ویژه برخوردار است گفت: در کشور من نام تبریز بسیار ارزشمند است.

او با بیان اینکه همیشه در سفارت پیگیر کارها و اتفاقاتی که در تبریز می افتد هستیم گفت: گرچه این اولین دیدار ماست اما به واسطه فضای مجازی که جهان را به یکدیگر نزدیک کرده است پیگیر کارهای شما هستیم.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ادامه داد: 40 درصد ترانزیت کالا ایران با جمهوری آذربایجان از طریق استان آذربایجان شرقی انجام می شود و این نشان از اهمیت این استان در توسعه روابط دو کشور دارد.

حسین اف با تاکید بر عزم سیاسی دولت های دو کشور برای توسعه روابط گفت: تبریز یکی از مراکز مهم صنعتی ایران است که در حوزه های مختلف مانند فرش، صنایع دستی و هنر های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران تبریز را دارای پتانسیل های بالای اقتصادی دانست و گفت: در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از ایران حتما وی در تبریز حاضر شده و با بازرگانان این شهر دیدار خواهد داشت.

او افزود: برای توسعه روابط ایران و آذربایجان گمرکات دو کشور به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند که بسیار اقدام ارزشمند و مهمی است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با قدردانی از مهمان نوازی شهروندان تبریز از مردم جمهوری آذربایجان اظهار داشت: برخورد مناسب شهروندان، پلیس و قضات ایران با اهالی جمهوری آذربایجان نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد.

 حسین اف در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آمار نزدیک به 20 درصد گردشگران خارجی که وارد ایران می شوند اهل جمهوری آذربایجان هستند اما قطعا این میزان باید تقویت شود. تقویت و توسعه گردشگری خواسته هر دو کشور است.

او ادامه داد: برای توسعه روابط گردشگری نیاز است که ظرفیت های گردشگری این شهر در آذربایجان معرفی شود. برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می کنم هفته های فرهنگی تبریز در شهرهای مختلف برگزار شود.

سفیر جمهوری آذربایجان با دعوت از شهردار تبریز برای بازدید از دو شهر باکو و گنجه گفت: شهرهای آذربایجان توسعه مناسبی در دو دهه اخیر داشتند و آمادگی انتقال این تجارب به شهرداری تبریز وجود دارد.

 

نظر شما