طراحی و ساخت دستگاه کله پاچه پاک کنی در سمنان!

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۷:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۰۷۳۱۰
طراحی و ساخت دستگاه کله پاچه پاک کنی در سمنان!
مجموعه دستگاه های پاک کننده خودکار آلایش و خوراک غیر گوشتی دام سبک با ابتکار یک شرکت دانش بنیان در سمنان طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مدیر عامل شرکت نوین صنعت نپنی سمنان گفت : 20 نوع دستگاه پاک کننده کله و پاچه و سیرابی در مقیاس کشتارگاهی با عملکرد و سرعت 90 درصد بالاتر از روش دستی در مدت 2 سال و نیم در این شرکت ساخته شده و با گذراندن مراحل تجاری سازی به بازار مصرف عرضه شده است.
به گفته مسعود بُووَند، این دستگاه ها قادر است در مدت زمان کمتر از 90 ثانیه، بر اساس نوع و اندازه مخزن، بین 15 تا 25 کله گوسفند ، حدود 50 تا 60 پاچه و تا 10 سیرابی را طوری مُوزدایی پُرزبَری کند که هیچگونه ضربه ، بریدگی، پارگی و له شدگی و تغییر شکلی در آن ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه این دستگاه ها بصورت سفارش محور و بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر ظرفیت هستند، تصریح کرد : این طرح مشکلاتی نظیر مصرف بالای آب و برق، زمان طولانی و کیفیت نا مطلوب پاک کردن و بیمارهای مشترک بین انسان و دام را حذف کرده بطوریکه طبق آزمایش های انجام شده آلودگی به یک، پنجم نسبت به روش سنتی کاهش یافته است.
بووند تاکید کرد : هم اکنون کشورهایی مانند، روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، مغولستان و عراق مشتری برون مرزی و دائمی این دستگاه ها هستند.
وی با بیان اینکه هنوز کشتارگاه های داخلی در خصوص خرید این طرح ابتکاری اعلام آمادگی نکردند، از مسئولان وزرات جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی خواست تا با حمایت از عرضه و فروش این دستگاه ها به کشتارگاههای بزرگ صنعتی زمینه توسعه فعالیت و اشتغال بیشتر این گروه دانش بنیان را فراهم آورد.
طراحی و ساخت دستگاههای متشابه برای پاک کردن آلایش سایر دام و طیور و تولید در اندازه طباحی و خانگی از اهداف آینده این شرکت دانش بنیان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز