مدیر جهاد کشاورزی:

جشنواره منطقه ای عسل در مریوان برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۹:۲۹:۰۵
کد خبر: ۹۰۷۶۶۴
جشنواره منطقه ای عسل در مریوان برگزار می شود
شهرستان مریوان پس از برگزاری سه دوره موفق جشنواره استانی عسل، آبان امسال برای اولین بار میزبان جشنواره منطقه‌ای غرب و شمال غرب کشور است.

سید عزیز هاشمی صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: نخستین جشنواره منطقه ای عسل ۱۳ و ۱۴ آبان سال جاری در مریوان و در جوار دریاچه زریبار با حضور تولید کنندگان برتر عسل هفت استان کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان عنوان کرد: نفرات برتر این جشنواره در سه رشته بهترین تولید کننده کمی و کیفی عسل، ژل رویال و ملکه زنبور عسل انتخاب می‌شوند و در آخرین روز نمایشگاه از سه نفر برتر هر بخش تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه عسل و محصولات وابسته به این فرآورده با حضور تولیدکنندگان هفت استان حاضر برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه عسل تولیدکنندگان شهرستان از ۲۰ تا ۳۱ شهریور در راستای این جشنواره برگزار و در آن تولیدات زنبورداران شهرستان مریوان در ۱۴ غرفه به صورت مستقیم عرضه شد.

هاشمی افزود: تولید سالانه حدود ۲۰۰ تن عسل طبیعی و سالم، فعالیت ۶۷۰ نفر زنبور دار و برگزاری موفق سه دوره جشنواره استانی از عمده دلایل برگزاری جشنواره منطقه ای در شهر مریوان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز