معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با برنا بیان داشت:

برگزاری انتخاب مجمع سمن های جوانان استان سمنان در نیمه دوم آبان ماه/ مشارکت حداکثری سمن های جوانان در انتخابات

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۰:۲۷:۴۵
کد خبر: ۹۰۷۷۳۰
برگزاری انتخاب مجمع سمن های جوانان استان سمنان در نیمه دوم آبان ماه/ مشارکت حداکثری سمن های جوانان  در انتخابات
مصطفی مرادی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح فرایند برگزاری انتخابات آتی مجمع سازمان های مردم نهادجوانان استان سمنان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان،مصطفی مرادی درباره هدف از تشکیل سمن ها و زمان انتخابات جدید به ما گفت:

برنا- هدف از تشکیل مجمع سمن های جوان چیست؟

مجمع سمن های جوانان نوعی حلقه واسط میان سمن های جوانان استان و اداره کل ورزش و جوانان و نیز سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی است که مطالبات، ایده ها و نظرات سمن ها را نمایندگی کرده و می توانند ظرفیت تشکل های مردم نهاد را بهتر و مطلوب تر به جامعه معرفی کنند. در واقع مجمع سمن های جوانان یک نظام شبه صنفی جهت تحقق مطالبات سمن های جوانان است.

برنا- با توجه به اهداف ذکر شده، کارکرد دوره قبلی مجامع سمن های جوانان را در سطوح ملی و استانی  چگونه ارزیابی می کنید؟

دوره پیشین در واقع اولین دوره تشکیل مجامع سمن های جوانان بود و معمولاً اولین تجربه همراه با نواقص و نقاط ضعف نیز هست. اما همین که این ساختار شکل گرفت و زیر بنای آن ایجاد شد، یک اقدام مثبت و سازنده بود که در آینده می توان با رفع نواقص چه در فرایند برگزاری انتخابات و هم نحوه فعالیت مجامع سمن های جوانان، کارکرد مطبوت و حداکثری را انتظار داشت.

برنا- عملکرد مجمع سمن های جوانان استان سمنان در دوره پیشین  را چگونه ارزیابی می کنید؟

مجمع سمن های جوانان استان سمنان نیز خیلی خوب شروع به فعالیت کردند، اما در نیمه راه به دلیل تغییرات به وجود آمده در بحث تمدید اعتبارنامه سمن ها، مشکلاتی برای ادامه فعالیت چند نفر از اعضا ایجاد شد که شاید بر عملکرد حداکثری مجمع نیز تاثیر داشت.

برنا - چه تمهیداتی برای برگزاری انتخابات آتی مجمع سمن های جوانان استان دارید؟

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، به احتمال زیاد انتخابات مجمع سمن های جوانان استان سمنان در تاریخ 23 آبان ماه با حضور 69 نفر از دبیران و اعضای سمن های معتبر جوانان استان برگزار خواهد شد که از این بین 23 نفر کاندید شده اند. لازم به ذکر است 36 تشکل جوانان در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

ذکر این نکته ضروری است جهت آشنایی اعضای مشارکت کننده در انتخابات برنامه های متنوعی از سوی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شده است که می توان به نشست هم اندیشی سالیانه دبیران سمن های جوانان در انتهای شهریور ماه و اردوی هویتی زیاری مشهد مقدس در مهرماه اشاره کرد. همچنین سعی بر آن است یک کارگاه آموزشی در روز انتخابات برگزار گردد تا تبادل نظر میان سمن های صورت گرفته و انتخابات پیش رو یک انتخابات خلق الساعه نباشد و اعضای سمن ها در یک فضای تعاملی، شناخت بهتری از هم پیدا کرده و در نهایت ترکیبی قوی و کارآمد برای مجمع سمن ها استان انتخاب شود.

خبرنگار: آسیه طباطبایی 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز