فرماندار خبرداد:

۱۰ مزرعه کاشت گل در شازند امحا شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۳:۲۶:۵۸
کد خبر: ۹۰۷۹۳۴
۱۰ مزرعه کاشت گل در شازند امحا شد
فرماندار شازند از امحای ۱۰ مزرعه کاشت ماده مخدر گل در شهرستان شازند در سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، مصطفی عرب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، با بیان اینکه تهیه و تدوین سند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اساسی ترین اقدام اجتماعی فرمانداری شازند در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: این طرح با رویکرد به صفر رساندن آسیب های اجتماعی در سال گذشته انجام شد که خوشبختانه این اقدام کاهش چند درصدی آمار طلاق را در سطح شهرستان به دنبال داشت.

وی افزود: شهرستان شازند رتبه ۱۰ سرقت را در استان دارد و از آنجاکه اکثر آسیب های اجتماعی به صورت زنجیره به یکدیگر مرتبط می شوند، کاهش اعتیاد بر آمار سرقت استان نیز تاثیر گذاشته است.

عرب با تاکید بر اینکه فرمانداری شازند در سال گذشته در حوزه اعتیاد سه رویکرد مبارزه و برخورد، اقدامات فرهنگی و درمان را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۶ تقریبا ۹۵ درصد رشد داشته است و آمار دستگیری نیز با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است. خوشبختانه در حوزه فرهنگی، مرکز کنترل آسیب های اجتماعی در مرکز پیام نور این شهرستان راه اندازی شده است که جزو بارزترین اقدامات فرمانداری شهرستان در سال گذشته محسوب می شود.

فرماندار شازند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ سازمان مردم نهاد در شازند فعال هستند که از این تعداد ۱۰ سمن در حوزه مقابله با مواد مخدر فعالیت می کنند، تصریح کرد: بی شک راه اندازی کمپین گل در سال گذشته خاص ترین و بهترین اقدامی بود که در سطح شهرستان انجام شد و کار آموزش و اطلاع رسانی را در دورترین روستاهای شازند انجام داد. در حوزه درمان و راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد نیز در سال ۹۷ اقدامات مطلوبی انجام شد که در کاهش مصرف مواد مخدر و جمعیت معتادان شهرستان بسیار مثمرثمر بود.

وی افزود: در حوزه صنایع استان نیز تمامی کارگرانی که به مواد مخدر آلودگی داشتند به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند که امیدواریم با این اقدام اجتماعی مفید معضل اصلی در بحث اعتیاد که بازگشت مجدد به این دوران است، برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز